Roliga saker som barn säger

"Mamma, kom inte ner" ropar dottern från badrummet
"Men jag ska ner och fixa mat" svarar jag pch får till svar "ok, men kom inte in i badrummet!"

Ok....blir lite fundersam på vad hon gör där egentligen. Leker med vatten i handfatet är min gissning :p.

Det har satts upp extra lås på grindarna på förskolan här för att de äldsta barnen kan öppna den. Dottern tyckte att de skulle ha det på dörren också så inte någon springer ut 😄 Sedan började vi prata om skolan och jag sade att alla raster är ute oavsett väder. Dottern tvärstannade mitt på stenen hon klättrade på och utbrast "VA?! Näe, då sjukskriver jag mig!" 😂😂😂😂😂

Hade snickaren här en kortis på morgonen, lilla E bestämde genast att han var hennes nya bästa vän.. 🙈

Ropade att det var frukost, snickaren var på övervåningen och mätte något. Lilla E frågade "men var är Kompis?" och ville att han skulle äta med oss 😅

Även när vi pratade om att åka till mormor och morfar:
"Ska han kompisen Nick med?"

Tog några sekunder innan jag kom på att snickaren="Nick" för henne 😁

Hade snickaren här en kortis på morgonen, lilla E bestämde genast att han var hennes nya bästa vän.. 🙈

Ropade att det var frukost, snickaren var på övervåningen och mätte något. Lilla E frågade "men var är Kompis?" och ville att han skulle äta med oss 😅

Även när vi pratade om att åka till mormor och morfar:
"Ska han kompisen Nick med?"

Tog några sekunder innan jag kom på att snickaren="Nick" för henne 😁
Hahaha kompisen :D Vi hade en liknande situation i somras, sonen då 2,5 räknade upp alla som ingick i familjen:

”Mamma, pappa, Klara, Arvid, farmor, snickaren…” 😂

Svärföräldrarna var här idag och trött dotter satt och tittade på tv när de skulle åka, hon var så inne i programmet att hon inte reflekterade över att de sade hejdå. Sedan blev hon jättebekymrad när hon kom på att hon inte sagt hejdå.

Svarade att vi skulle hälsa på dem någon dag, då lös hon upp och utbrast "Åh ja! Gärna tack!" 😂😂😂

IMG_0255.webp

Sonen, när han skulle sitta upp barbacka på Kaj från pallen nu i helgen.

Klapp klapp.

"Nu kommer den lätta personen här."

Vi pratar om när det passar att duscha och att det blir smidigast att duscha efter gymnastiken. Dottern funderar och hobtar "Jaa! När man har gympat sig så blir man svettig och måste duscha" 😄😄

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 632
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 439
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: tomte
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka