Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är han släkt med McGyver?Inte sagt men sonens önskelista inför 7årsdagen består av
"Ett bra rep, gem, och kanske kludd" Känns ändå som att det sticker ut lite
Jag har faktiskt tänkt tanken ibland Han är ett... kreativt barn, kan vi sägaÄr han släkt med McGyver?
Vad är kluddInte sagt men sonens önskelista inför 7årsdagen består av
Min bror önskade sig också rep i den åldern Han tyckte det var så kul att knyta knutar... och jag är än idag bra på att knyta upp krångliga knutarInte sagt men sonens önskelista inför 7årsdagen består av
Fick tänka lite häftmassa heter det.Vad är kludd
Låter som något som kan vara bra att ha
Jag kallade det klibbklabb när jag var liten Men jag tror det är sån häftmassa man kan sätta upp typ posters med på väggenVad är kludd
Låter som något som kan vara bra att ha
Misstänkte att det kanske var det men kludd för mig kan lika gärna var en teckningJag kallade det klibbklabb när jag var liten Men jag tror det är sån häftmassa man kan sätta upp typ posters med på väggen
Min unge vill kasta lasso visade det sig Men knyta knutar a la Alfons har också varit populärt!Min bror önskade sig också rep i den åldern Han tyckte det var så kul att knyta knutar... och jag är än idag bra på att knyta upp krångliga knutar
Ja, häftmassa menar jag Jag kallade det "kladd" som barn men här där vi bor nu säger man kludd.Misstänkte att det kanske var det men kludd för mig kan lika gärna var en teckning
Vi kallade det för just häftmassa
Språket förändras helt klartJa, häftmassa menar jag Jag kallade det "kladd" som barn men här där vi bor nu säger man kludd.
Det är dialektalt, vi kallade det kludd när jag gick på dagis för snart 35 år sedan.Språket förändras helt klart
Från häftmassa till kludd
De tre första träffarna i Svenska Akademiens Ordbok för verbet kludda ser ut att passa rätt bra ihop med häftmassans funktion, form och hantering...Det är dialektalt, vi kallade det kludd när jag gick på dagis för snart 35 år sedan.
Vi kallade det för kludd för 40 år sedan i skolan. Sörmland.Språket förändras helt klart
Från häftmassa till kludd