Roliga saker som barn säger

Rockar loss här i huset också,

Övade på lucia sånger igårkväll
Mini och jag sjunger Santa Lucia, Jul i svingen, dvs en norsk sång och jag kan inte påstå att jag var så säker på varken toner lr melodi så rösten blev lite dovare än vanligt varpå mini ser överraskande på mig,

-"mamma, varför sjunger du med sånn rocke röst?"

Uhm, gör jag 😝🤟🤷

Glad Lucia allihopa 🕯️🕯️🕯️🌟🙏

En kollega berättade att när hennes dotter var liten, typ tre fyra år, hade hon suttit med kontakten till en hårfön och stuckit in och ut i uttaget. När de frågade vad hon gjorde hade hon tittat upp och sagt " Jag förstör!"
När jag stängde dörren till gästrummet hos mina föräldrar för att kunna jobba lite förra veckan deklarerade min brorson högt och tydligt: "Nu sitter faster och jobbar, då får man inte förstöra henne!"

:D

Mina fyraåringar är väldigt intresserade av tjuvar just nu och har inte riktigt rett ut skillnaden mellan dem och andra småläskiga saker som monster och hajar. Här är två konversationer från de senaste veckorna:
H pratar för sig själv när jag nattar
”Tjuvar finns inte på riktigt, bara i sagorna finns de”
Jag: ”jo men tjuvar finns på riktigt faktiskt, det är ju vanliga människor som tar saker som inte är deras, då kan man ringa polisen”
H: ”tjuvar finns inte här, bara långt långt bort i andra länder”
Hrm…

Konversation 2 på Max där H och S dricker mjölk med sugrör:
H: ”tjuvar kanske tror att man ska ha sugröret såhär uppe på locket och inte sticka i dem i hålet”
Jag: ”men då får ju inte tjuvarna nån mjölk?”
S: ”nä, de vet inte att man stoppar i sugröret kanske”
Jag: ”tjuvarna kanske inte är så smarta då”
S: ”nä, tjuvar äter ingen fisk”.
🤷‍♀️

Snart 6 åringen skulle hänga. upp sin klänning och skulle fråga efter en galge. Hon kom inte på ordet så det blev "var är den där hänga-kläder-grejen-saken?" 🤣🤣

Dottern snart 3 år och jag var i simhallen härom dagen. Helt apropå ingenting säger hon "mamma jag är allergisk!" (Aldrig hört henne använda det ordet och hon vet ju inte vad det betyder och hon är inte allergisk). Jag: "jaha? Mot vad?" Då säger hon: "mormor!" Och ler sitt bredaste flin. 😂

Skrattade åt denna konversation som utspelade sig när det var dags för tandborstning.

Barnens far: Kom nu A!
A, 5 år: Jag måste bara hitta mig själv först!
Barnens far: Då lär det ta tid, det finns människor som ägnar hela livet åt att försöka hitta sig själva.

Tack och lov tog det inte alltför många sekunder 😂

Tidigare ikväll var vi på väg för att köpa hämtmat eftersom jag verkligen inte orkade laga något till kvällsmat. Imponeras (och fnissar) lite av treåringens förmåga att ställa frågor hon inte riktigt kan sätta ord på, eller vad sägs om:
" Mamma, var BOR hamburgarna?" (Dvs vart ska vi åka för att handla 😂)

Dottern fyllde på vattenkannan igen efter att ha hällt ut det mesta av det som var i. Mycket nöjd ställde hon tillbaka den och sade "Så. Nu är den nyfull" 😄

Hon var väldigt fascinerad av vår vita amaryllis och försökte se hur många knoppar det var. Från hennes vinkel blev det svårt att se alla men till slut såg hon och utbrast "Det är en framförblomma och sedan två knoppar" :laugh:

Hon beskriver verkligen allt precis som hon ser det och det är så roligt att höra hennes uttryck.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 397
Senast: Sel
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 871
Senast: Liran
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 086
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar