Roliga saker som barn säger

- Vem ska lägga mig?
- Du ska ju sova hos mormor ikväll, så mormor lägger dig.
- Vem ska lägga H?
- Pappa.
- Vad ska du göra då?
- Jag är hemma, här nere.
- Alldeles ensam?
- Ja?
- Men.. känner du dig inte ensam då?

Fick hålla tillbaka skrattet och svara lika allvarligt att mamma inte alls känner sig ensam då. Lördag kväll, ett glas vin och en bok. Ensamt ensamt 😄

Sonen har blivit så himla djup och existentiell på sistone. På väg till bussen in till stan nu:

W: Mamma tror du att det är meningen att vi ska finnas?

Jag: Hmm.. Ja! Vad tror du?

W: Nä, jag tror det bara är slumpen. Katastrofen att just vi finns! (fnissar gott åt sig själv)

Hört från rummet bredvid när äldsta pojkarna (4 och 5) pratar vidare efter vår diskussion. 😅

-hörde du hur konstigt mamma säger monster twuck?
-mm.
-asså verkligen jättekonstigt, hon säger typ monster truck.
-aa, det låter lite konstigt.
-ja, asså alla vet ju att det heter monster twuck.
-monster twuck.
*Båda fnissar en stund*
-herregud vilken rolig mamma vi har 🤣

Dottern 3 år önskade sig grod-sången och när jag sa att jag inte vet vilken den är så tittar hon på mig med stora förvånande ögon och sa sen -"qack qack ah du vet mamma, den sången". Jag chansade på små grodorna och dotter utbriste glatt "Jaa den grod-sången mamma!".

Inte alltid lätt när man får chansa :cool:

Hört från rummet bredvid när äldsta pojkarna (4 och 5) pratar vidare efter vår diskussion. 😅

-hörde du hur konstigt mamma säger monster twuck?
-mm.
-asså verkligen jättekonstigt, hon säger typ monster truck.
-aa, det låter lite konstigt.
-ja, asså alla vet ju att det heter monster twuck.
-monster twuck.
*Båda fnissar en stund*
-herregud vilken rolig mamma vi har 🤣
Haha, igenkänning! Dottern berättade upprört för mig att ”pappa säger att det heter Bälte men det heter faktiskt Välte”. Hon har nyligen lärt sig läsa. Hennes värld skakade en aning när det stod Vaniljsås på paketet, det heter ju Baniljsås.

Ja, så himla många konsonanter som blivit fel genom åren ändå :D Det slog mig igår att sonen, snart 7 år, fortfarande säger "och sock" istället för "och så" när han blir engagerad i något han berättar. Jag tror det är typiskt en sån sak han bara säger för att han sagt så sen han var liten, fast han mycket väl vet att det inte finns något som heter så. Men jag säger inget, för jag kommer sakna det den dagen han slutar med det :p (Lite som att treåringen slutat säga "hästhörning" och nu lärt sig att det heter enhörning. Så himla tråkigt! :D )

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 624
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 443
Senast: Sel
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 994
Senast: Liran
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 308
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar