Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
- ”När kooooooommer glassbilen?”
- ”Om typ 1 h”
- ”Men när kooooommer glassbilen?”
- ”Ganska snart, om typ 1h. Det är inte jättelänge men inte heller jättesnart.”
- ”Men näääär koooooommer glassbilen?”
- ”Samtidigt som vi ska äta middag, så det blir ju tokigt!”
- ”Men du fattar inte, när kommer glassbilen?”
- ”Idag, om ungefär 1 h när vi brukar äta middag”.
- ”Men det är inte så jag menar, när kommer glassbilen?”
Jag gav upp. Vad jag en svarade var det felSamtal med snart 4-åringen.
Ibland säger dom helt klart fina saker ocksåJag - Vad ser du mest fram emot med att åka till mormor och morfar?
5,5 åringen - Att bara få vara med dom. Det är inte för att jag får godis hos dom varje dag, utan för att jag älskar dom.
Idag sminkade jag mig.
5,5 åringen - Vad ska du klä ut dig till?
Jag - Jag ska bara göra mig lite extra fin.
5,5 åringen - Du är fin varje dag. I sot eller i klänning.
Jag - Var får du alla fina saker ifrån?
5,5 åringen - Ja, jag har ju en hjärna
![]()
En 4-åring i min närhet älskar kurragömma men har fortfarande inte riktigt greppat hur det går till. Hon brukar gå och gömma sig och så fort man börjar leta viskar hon "I'm over here!"Leker kurragömma, barnen har gömt sig bakom en pall. Jag letar mig framåt och när jag passerar pallen ställer sig 2-åringen upp och ropar glatt ”hittad!” Svårt det där med vem som ska göra vad![]()
Du har en liten filosof alltså”Finns dom på riktigt?” är en återkommande fråga när snart 7-åringen tittar på tv. Igår satt hon och pärlade och så frågade hon ”finns vi på riktigt?”. ”Ja”, svarade jag, men fick snabbt svar på tal för ”det kan man faktiskt inte veta säkert”. Såg inte riktigt den komma än på några år![]()
Oh ja, egentid på toa känns igenHört utanför toadörren, som för en gångs skull är stängd och låst:
MAMMAAAA!!! Mamma hör du mig? MAMMA! Mamma är du där uppe eller där nere? Mamma? Mamma? Mamma är du färdig?
MAMMA!!!! MAMMA HÖR DU MIG? MAMMA ÄR DU FÄRDIG?
MAMMA HÖR DU MIG?
MAMMA HÖR DU MIG?
MAMMA HÖR DU MIG?
Så skönt att få vara ifred en stund![]()
Jag har en jättefin bild på mina två där storebror sitter bakom lillasyster och håller om henne, båda tittar rakt in i kameran och deras långa blonda kalufser blandar sig så man inte ser var den ena slutar och den andra börjar. De ser så förväntansfulla ut!Oh ja, egentid på toa känns igen.