Roliga saker som barn säger

- ”När kooooooommer glassbilen?”
- ”Om typ 1 h”
- ”Men när kooooommer glassbilen?”
- ”Ganska snart, om typ 1h. Det är inte jättelänge men inte heller jättesnart.”
- ”Men näääär koooooommer glassbilen?”
- ”Samtidigt som vi ska äta middag, så det blir ju tokigt!”
- ”Men du fattar inte, när kommer glassbilen?”
- ”Idag, om ungefär 1 h när vi brukar äta middag”.
- ”Men det är inte så jag menar, när kommer glassbilen?”

Jag gav upp. Vad jag en svarade var det fel 🤷‍♀️ Samtal med snart 4-åringen.

- ”När kooooooommer glassbilen?”
- ”Om typ 1 h”
- ”Men när kooooommer glassbilen?”
- ”Ganska snart, om typ 1h. Det är inte jättelänge men inte heller jättesnart.”
- ”Men näääär koooooommer glassbilen?”
- ”Samtidigt som vi ska äta middag, så det blir ju tokigt!”
- ”Men du fattar inte, när kommer glassbilen?”
- ”Idag, om ungefär 1 h när vi brukar äta middag”.
- ”Men det är inte så jag menar, när kommer glassbilen?”

Jag gav upp. Vad jag en svarade var det fel 🤷‍♀️ Samtal med snart 4-åringen.

Finns ju klassikern att säga till barnen att när glassbilen plingar så betyder det att glassen är slut :p

Jag - Vad ser du mest fram emot med att åka till mormor och morfar?
5,5 åringen - Att bara få vara med dom. Det är inte för att jag får godis hos dom varje dag, utan för att jag älskar dom.

Idag sminkade jag mig.
5,5 åringen - Vad ska du klä ut dig till?
Jag - Jag ska bara göra mig lite extra fin.
5,5 åringen - Du är fin varje dag. I sot eller i klänning.
Jag - Var får du alla fina saker ifrån?
5,5 åringen - Ja, jag har ju en hjärna
:up:

Jag - Vad ser du mest fram emot med att åka till mormor och morfar?
5,5 åringen - Att bara få vara med dom. Det är inte för att jag får godis hos dom varje dag, utan för att jag älskar dom.

Idag sminkade jag mig.
5,5 åringen - Vad ska du klä ut dig till?
Jag - Jag ska bara göra mig lite extra fin.
5,5 åringen - Du är fin varje dag. I sot eller i klänning.
Jag - Var får du alla fina saker ifrån?
5,5 åringen - Ja, jag har ju en hjärna
:up:
Ibland säger dom helt klart fina saker också ❤️

Sonen idag när vi var på ridtur: "Mamma, lyckan kan väl vara oändlig, eller hur?"
*Jag blir glad över att han tänker på sånt när vi är ute med ponnyn, solen skiner och vi har härlig kvalitetstid*
Sonen fortsätter:
"... för jag menar, om jag fick en drönare med kamera. Då skulle jag bli HUR lycklig som helst!"
😁

Dottern fyller 3 år i veckan och det pratas det ju väldigt mycket om nu. Ikväll när vi borstade hennes tänder pratade vi om att hon låg i min mage och sparkade nu för 3 år sen. Sen ville hon titta på min mage och sa "därinne låg jag", "Ja precis!" Sa jag. Sen var hon tyst i några sekunder och sen pekade på min navel och konstaterade självsäkert "Och där i hålet stoppade du in mig!". :cautious::rofl:

”Finns dom på riktigt?” är en återkommande fråga när snart 7-åringen tittar på tv. Igår satt hon och pärlade och så frågade hon ”finns vi på riktigt?”. ”Ja”, svarade jag, men fick snabbt svar på tal för ”det kan man faktiskt inte veta säkert”. Såg inte riktigt den komma än på några år 😅

Leker kurragömma, barnen har gömt sig bakom en pall. Jag letar mig framåt och när jag passerar pallen ställer sig 2-åringen upp och ropar glatt ”hittad!” Svårt det där med vem som ska göra vad ☺️
En 4-åring i min närhet älskar kurragömma men har fortfarande inte riktigt greppat hur det går till. Hon brukar gå och gömma sig och så fort man börjar leta viskar hon "I'm over here!" 😂 Det är samma sak om hon gömmer leksaker som jag sedan ska leta upp, då gömmer hon dem och stegar sedan genast fram till mig som har händerna för ögonen och meddelar exakt var hon lagt leksakerna. Ja ja, en vacker dag trillar nog den poletten ner den också...

”Finns dom på riktigt?” är en återkommande fråga när snart 7-åringen tittar på tv. Igår satt hon och pärlade och så frågade hon ”finns vi på riktigt?”. ”Ja”, svarade jag, men fick snabbt svar på tal för ”det kan man faktiskt inte veta säkert”. Såg inte riktigt den komma än på några år 😅
Du har en liten filosof alltså :love:

Hört utanför toadörren, som för en gångs skull är stängd och låst:

MAMMAAAA!!! Mamma hör du mig? MAMMA! Mamma är du där uppe eller där nere? Mamma? Mamma? Mamma är du färdig?

MAMMA!!!! MAMMA HÖR DU MIG? MAMMA ÄR DU FÄRDIG?

MAMMA HÖR DU MIG?
MAMMA HÖR DU MIG?
MAMMA HÖR DU MIG?

Så skönt att få vara ifred en stund :up:

Hört utanför toadörren, som för en gångs skull är stängd och låst:

MAMMAAAA!!! Mamma hör du mig? MAMMA! Mamma är du där uppe eller där nere? Mamma? Mamma? Mamma är du färdig?

MAMMA!!!! MAMMA HÖR DU MIG? MAMMA ÄR DU FÄRDIG?

MAMMA HÖR DU MIG?
MAMMA HÖR DU MIG?
MAMMA HÖR DU MIG?

Så skönt att få vara ifred en stund :up:
Oh ja, egentid på toa känns igen :p.

Oh ja, egentid på toa känns igen :p.
Jag har en jättefin bild på mina två där storebror sitter bakom lillasyster och håller om henne, båda tittar rakt in i kameran och deras långa blonda kalufser blandar sig så man inte ser var den ena slutar och den andra börjar. De ser så förväntansfulla ut!

De sitter 1 m från toan och döstirrar på mig och väntar på att jag ska bli klar.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 632
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 439
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: tomte
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka