Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte så lätt alla gångerNattade E i min säng igår.
E: Är det mitt i natten eller morgon?
Jag: Det är mitt i natten
E: okej, jag är trött och vill sova
Jag: jag är också trött
E: nej bara jag som ska sova, du ska gå härifrån sen när jag somnat.
Eh okej
Haha det påminner mig om min storasyster. För snart 40 år sedan, men det är fortfarande roligtNattade E i min säng igår.
E: Är det mitt i natten eller morgon?
Jag: Det är mitt i natten
E: okej, jag är trött och vill sova
Jag: jag är också trött
E: nej bara jag som ska sova, du ska gå härifrån sen när jag somnat.
Eh okej
Inte så lätt alla gånger
/Somnade med sonen igår…
5-åring: Vet du, X på min förskola pratar bara om BAJS och KISS, det är inte roligt alls!
Jag: Men du pratar ju också om kiss och bajs hela tiden?
5-åring: Nej det gör jag inte! Jag har slutat, för det är inte roligt att prata om sånt.
5 minuter senare, hört från rummet bredvid: ”Bä bä vita lamm, gick på restaurang. Vet du vad han gjorde, bajsa under bordet…”
Den sjungs här också av sexåringen5-åring: Vet du, X på min förskola pratar bara om BAJS och KISS, det är inte roligt alls!
Jag: Men du pratar ju också om kiss och bajs hela tiden?
5-åring: Nej det gör jag inte! Jag har slutat, för det är inte roligt att prata om sånt.
5 minuter senare, hört från rummet bredvid: ”Bä bä vita lamm, gick på restaurang. Vet du vad han gjorde, bajsa under bordet…”
Jag fick en deja vu av ditt inlägg
En riktig gammal klassikerDen sjungs här också av sexåringen
Fantastiskt hur såna sånger liksom sprids över tid och rum. Min son kom en dag hem och ramsade "tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko" osv, som även jag och mina klasskompisar tyckte var jättekul på lågstadiet på 90-talet!En riktig gammal klassiker
Fantastiskt hur såna sånger liksom sprids över tid och rum. Min son kom en dag hem och ramsade "tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko" osv, som även jag och mina klasskompisar tyckte var jättekul på lågstadiet på 90-talet!
En annan favorit som sexåringen lärde sig på förskolan är ju
"Staffan var en stalledräng, han föddes utan hjärna, han vakta sina fålar fem och sköt varenda stjärna. Nästa dag i tidningen, stjärnorna på himmelen var sprängda!"
(Den kursiva delen tror jag ska ha en annan text som jag inte minns just nu )