Roliga saker som barn säger

Nattade E i min säng igår.
E: Är det mitt i natten eller morgon?
Jag: Det är mitt i natten
E: okej, jag är trött och vill sova
Jag: jag är också trött
E: nej bara jag som ska sova, du ska gå härifrån sen när jag somnat.
Eh okej :cautious:
Haha det påminner mig om min storasyster. För snart 40 år sedan, men det är fortfarande roligt :D

När mamma gav godnattpuss och skulle gå därifrån sa Syster (typ 5 år kanske?): "Nu går du in i köket, sätter dig på en stol och rör dig inte ur fläcken!"
:D

Tittade i en leksaks tidning och började prata om en alien som var på en av sidorna.

Mini, -" Mamma, man ska inte äta en alien"

Jag, - " Nähä, ska man inte?" Blev väldigt nyfiken på varför...

Mini, -” jo, för,...tänk om den har bajs som kött"

Aha,...tack, det var bra att tänka på ja 😆 var tvungen att anstränga mig ordentligt för att hålla god min

Regnar fina saker från mini just nu ❤️😍

Vi har små söta julkalendendrar i papper till barnen. Är en lucka med små bilder bak och dagens lucka;

-"Mamma, vill du se vad jag fick"

-" ja, väldigt gärna"

Mini smyger gulligt fram å visar mig,...

- "Se en sån söt liten alve bebis som sover"

-"Hrmmm, Jaaa eller en liten ängel kanske?"

-"Jaaa, hehe, deeet är det nog ja"

Det var en väldigt söt liten "Alve bebis" då 😆

Kanske inte roligt sagt men man kan ibland inte annat än att skratta åt dålig kommunikation med barn.
D 8 år: Får jag ta julmust?
Jag: vänta lite nu för jag blåser på din systers mat
D 8 år häller upp lite i glaset och jag säger "vänta lite medan jag fortsätter blåsa på maten.
D 8 år: detta är för lite!
Jag: men vänta lite,jag ska hjälpa dig snart. En i taget.
D 8 år häller upp mer julmust och jag säger igen "men vänta!"
D 11 utbrister: Varför får han ta julmust?!
Jag: Vänta lite, jag hjälper E och han får inte ta själv!
D 8 år håller upp mer julmust i sitt glas och D 11 år utbrister : Varför får bara han ta julmust, det är orättvist!!
D 8 år tittar med stora ögon och säger "mamma sa att jag fick ta" .
Jag: jag sa att du skulle vänta tills jag var klar.
D 8 år: Det sa du inte så jag hörde iallafall och nu är mitt glas fullt så jag tar det.
Ridå 🤪

5-åring: Vet du, X på min förskola pratar bara om BAJS och KISS, det är inte roligt alls!

Jag: Men du pratar ju också om kiss och bajs hela tiden?

5-åring: Nej det gör jag inte! Jag har slutat, för det är inte roligt att prata om sånt.

5 minuter senare, hört från rummet bredvid: ”Bä bä vita lamm, gick på restaurang. Vet du vad han gjorde, bajsa under bordet…” 🎵🎶🎵

5-åring: Vet du, X på min förskola pratar bara om BAJS och KISS, det är inte roligt alls!

5-åring: Nej det gör jag inte! Jag har slutat, för det är inte roligt att prata om sånt.

5 minuter senare, hört från rummet bredvid: ”Bä bä vita lamm, gick på restaurang. Vet du vad han gjorde, bajsa under bordet…” 🎵🎶🎵

Jag fick en deja vu av ditt inlägg 😅👌❤️

Den sjungs här också av sexåringen 😁

En riktig gammal klassiker :D
Fantastiskt hur såna sånger liksom sprids över tid och rum. Min son kom en dag hem och ramsade "tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko" osv, som även jag och mina klasskompisar tyckte var jättekul på lågstadiet på 90-talet!

En annan favorit som sexåringen lärde sig på förskolan är ju
"Staffan var en stalledräng, han föddes utan hjärna, han vakta sina fålar fem och sköt varenda stjärna. Nästa dag i tidningen, stjärnorna på himmelen var sprängda!"
(Den kursiva delen tror jag ska ha en annan text som jag inte minns just nu 😁)

Fantastiskt hur såna sånger liksom sprids över tid och rum. Min son kom en dag hem och ramsade "tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko" osv, som även jag och mina klasskompisar tyckte var jättekul på lågstadiet på 90-talet!

En annan favorit som sexåringen lärde sig på förskolan är ju
"Staffan var en stalledräng, han föddes utan hjärna, han vakta sina fålar fem och sköt varenda stjärna. Nästa dag i tidningen, stjärnorna på himmelen var sprängda!"
(Den kursiva delen tror jag ska ha en annan text som jag inte minns just nu 😁)

Våra märkliga skånska släktingar påstår att kon står under bordet :sneaky:O_o:D

Mina ungar älskar ramsan "Icke picke pö, bodde på en ö. Ön börja brinna, alla börja springa. Utom icke picke pö för han var redan dö" (fast jag har fått dom att ändra till att han redan var på en annan ö).
Tror det var äldsta som lärde sig den på förskolan i våras.

Den minns jag vi hade när jag var liten med (80-talist). Och andra ramsor med som verkar leva kvar :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 397
Senast: Sel
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 871
Senast: Liran
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 086
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar