Roliga saker som barn säger

Sonen ville hjälpa mig att byta däck, självklart fick han det. Men han hade så mycket annat för sig medan han skulle skruva i/ur bultarna och till slut tröttnade jag lite.
Jag: ”Nu får du faktiskt skruva om du ska göra det, för jag vill bli klar med det här idag helst. Så annars skruvar jag.”
Han: ”Nej mamma, jag ska skruva!”
Jag: ”Ja men gör det då.”
Han: ”Mamma, du kan gå härifrån nu så att jag kan få jobba i lugn och ro! :mad:

😂😂

Dottern bläddrade runt bland barnprogrammen och hittade Familjen Hedenhös uppfinner julen. Hon frågade vad det var och jag svarade att det var en julkalender. Hon svarade "jaha.. men är det en sådan där gammal och grå?" 😂😂 Frågade vad hon menade och tydligen så var de flesta kalendrar gamla och grå 🤣 Dagens barn är svåra att roa haha

Jag är från Småland, men vi bor nu utanför Göteborg. Mormor är således också smålänning och sa till det nästan treåriga barnet:
"Gå och titta dig i speglen så får du se hur det blev"
"Mormor, det heter inte speglen det heter SPEGELN!"

Ordpolis incoming

En tonårig och enträgen dörrförsäljare ringer på och försöker sälja strumpor i bambu.
Jag: tack men vi är inte intresserade.
Försäljaren: men VARFÖR INTE??
Jag: vi behöver inga strumpor
H 4 år, som smugit fram bakom mig: Men det är ju hål i alla dina strumpor mamma!

Hrm

Jag: Men du, kan du lägga dig ner så jag kan fortsätta läsa i boken? (Mini står upp, dubbelvikt med huvudet i kudden och fötterna på madrassen)..

Mini: - Men jag gör yoga....

Jag: jaha...men kan du snälla lägga dig ner,, det börjar bli lite sent på kvällen nu

MIni: Ja,...bara vänta liiiitt... Ställer sig raklång på sängen i nån form för solhälsning, slår ut armarna och andas ut.... Aaaaah

Jag: 🙄🙄🤷

Vi har alltså aldrig gjort nån yoga hemma,... var kommer allt ifrån? För djäkla fin å påhittig mini iaf 😅💕

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 747
Senast: Liran
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 917
Senast: Palermo
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 140
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama