Roliga saker som barn säger

Vi pratar mycket om att flytta till ett eget hus där vi kan ha djur. Sonen brukar därför titta på gårdar när vi åker bil.
Han: ”Mamma, den kan vi ta!”
Jag: ”Det vore ju något, men där bor det ju redan någon.”
Han: ”Då är det dags för dem att FLYTTA! :mad:

Jo om det vore så enkelt ändå! 🤣
 
Sitter och tittar på "första dejten". Två tjejer är på dejt och dottern på fem utbrister lite förvånat att "Men, det är ju två tjejer?"

Jag frågar om vi inte pratat om detta med att tjejer kan bli kära i andra tjejer, killar kan bli kära i andra killar osv?

"Jo, just det. Men om det är fem killar som blir kära i varandra då?"

Ja, jo, så kan det ju också vara?
 
Sitter och tittar på "första dejten". Två tjejer är på dejt och dottern på fem utbrister lite förvånat att "Men, det är ju två tjejer?"

Jag frågar om vi inte pratat om detta med att tjejer kan bli kära i andra tjejer, killar kan bli kära i andra killar osv?

"Jo, just det. Men om det är fem killar som blir kära i varandra då?"

Ja, jo, så kan det ju också vara?
Det där är så himla skönt med att vi bor i en ganska osegrerad miljö. Dottern har kompisar med en mamma, med två mammor, med skilda föräldrar osv. Hon har faktiskt aldrig uttryckt något annat än att en del har två mammor, en del har en mamma och en pappa, en del har pappor som är borta mycket (som hon själv) och en del kanske har två pappor eller ingen pappa alls. Det hade varit så mycket svårare att förklara det om det inte fanns exempel runt omkring :)
 
Vi pratar mycket om att flytta till ett eget hus där vi kan ha djur. Sonen brukar därför titta på gårdar när vi åker bil.
Han: ”Mamma, den kan vi ta!”
Jag: ”Det vore ju något, men där bor det ju redan någon.”
Han: ”Då är det dags för dem att FLYTTA! :mad:

Jo om det vore så enkelt ändå! 🤣
Vi har haft samma meningsutbyten här då vi också pratat om gård :D.
 
Barnet ser sur ut.
- Vad är det?
- Vi fick inte åka med det där tåget…kommer du ihåg? Det är jag sur på!
- På julmarknaden?
- Ja.
- Som var förra året…
- Ja!
- Det känns ju lite sent att bli sur på det nu… det blir säkert i år igen. Då kan vi åka!

Jisses 😅
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 254
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 363
Senast: Liran
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 387
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp