Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är så himla skönt med att vi bor i en ganska osegrerad miljö. Dottern har kompisar med en mamma, med två mammor, med skilda föräldrar osv. Hon har faktiskt aldrig uttryckt något annat än att en del har två mammor, en del har en mamma och en pappa, en del har pappor som är borta mycket (som hon själv) och en del kanske har två pappor eller ingen pappa alls. Det hade varit så mycket svårare att förklara det om det inte fanns exempel runt omkringSitter och tittar på "första dejten". Två tjejer är på dejt och dottern på fem utbrister lite förvånat att "Men, det är ju två tjejer?"
Jag frågar om vi inte pratat om detta med att tjejer kan bli kära i andra tjejer, killar kan bli kära i andra killar osv?
"Jo, just det. Men om det är fem killar som blir kära i varandra då?"
Ja, jo, så kan det ju också vara?
Vi har haft samma meningsutbyten här då vi också pratat om gård .Vi pratar mycket om att flytta till ett eget hus där vi kan ha djur. Sonen brukar därför titta på gårdar när vi åker bil.
Han: ”Mamma, den kan vi ta!”
Jag: ”Det vore ju något, men där bor det ju redan någon.”
Han: ”Då är det dags för dem att FLYTTA! ”
Jo om det vore så enkelt ändå!
Helt korrekt också!"Bluey är lite röd. Inuti. Det är blodet."
En stund senare
"Men cyklar är inte röda inuti."
Vi brukade inte ha mos hemma. När min äldsta började på förskolan trodde han en period att det hette pådagismos.Pratade lite med 2,5 åringen om vad vi skulle äta ikväll.
Jag "Ska vi äta korv med bröd kanske?"
H "Korv. Och äpplemos".
Bra kombination . Inte lätt att skilja alla olika sorters mos.
Alltså, det där. Så många gånger man har frågat sig det som förälder.Jag inom mig, Huuur hamnade jag här