Roliga saker som barn säger

Treåringen tittar ner i spjälsängen där lillasyster ligger.
-Mamma jag vill att B sover hos mig i min säng, det vore så mysigt.
- Åh det vore det verkligen. Då kanske jag sover med er där också, vad mysigt!
- Nää! Det finns faktiskt bara två kuddar.
:D

Åkte bil med dottern och sa att hon kunde kolla efter hjortar, som ibland finns i området. Hon hade aldrig hört ordet hjort och fick en förklaring. Kort därefter skämtade vi om något och jag använde ordet fjärt, som hon heller aldrig hört tidigare och fick en förklaring av.
Vi åkte en bit till, hon satt och stirrade intensivt genom sidorutan och svarade inte på det jag sa så jag frågade om hon hörde. Fick då ett "Jag letar faktiskt efter fjärtar!!!" tillbaka. Jag skrattade så tårarna rann, det gjorde hon också sen när det sjönk in att det var hjort som var djuret 😂

S 4 år sitter på toaletten på kvällen.
Jag: ”är du klar?”
S: ”jag bara sitter här och funderar lite”
Jag: ”jaha, vad funderar du på?”
S (bekymrat): ”ja jag har ju inte hunnit stämpla något idag!”
😅. Så nu sitter han och H här och stämplar med sina stämplar för glatta livet innan läggdags. Det är verkligen ett stressigt liv!

5,5 åringen ville vara med och laga mat och ville därmed skära morötterna. Svarade att jag redan skurit dem och hon säger "jaha, men ska vi skura dem då?" och pekade på fläskfilébitarna i stekpannan 🤣🤣

Vi pratade om planeter på väg till förskolan idag och jag sade att månen inte har samma gravitation som vi har här på jorden. Och funderade ett tag och frågade "finns det gungor där då?" 😄😄

På nattning,..

Mini stirrar lite små strängt på mig och pekar mig på näsan. Säger med en myndig röst, du är en grävling !

Börjar sen sjunga,
-"VIIIIIiiii har en grävling på taket....gräveling....grävela ..."😆🎶🎵

En annan kväll,

Diskuterar det mesta stort å smått och kommer in på telepati. Förklarar vad det är och mini blir väldigt taggad, sätter sig upp i sängen, håller händerna mot sidorna på huvudet och blundar hårt.... Går ett litet ögonblick av tystnad som jag bryter genom att nyfiket fråga, vem försöker du skicka bilder till,...

Mini svarar: " - Dig, ser du något?"

Jag, -hmmm, vänta lite... Näe (jag är väldigt nyfiken nu, på vilka spännande bilder/ tankar som kan komma) Vad försöker du skicka?

Mini, -" nästen småskriker,... Baaaajs!!! Och rullar runt skrattandes i sängen"

🤦....Well, off course 🥴 vad förvänta jag mig egentligen 😆🤷🤷

Min femåring har vi vid läggning det sista lekt en liten lek. Man ritat på varandras ryggar och så får man ställa olika frågor för att lista ut vad den andra ritat.
Sambon ritade ett hjärta på hennes rygg och gav till slut en ledtråd att det fanns i kroppen.
Dottern "Är det en kranialnerv?"
Ja, hon har fått vara med mig och pluggat lite anatomi ja :laugh:

Min femåring har vi vid läggning det sista lekt en liten lek. Man ritat på varandras ryggar och så får man ställa olika frågor för att lista ut vad den andra ritat.
Sambon ritade ett hjärta på hennes rygg och gav till slut en ledtråd att det fanns i kroppen.
Dottern "Är det en kranialnerv?"
Ja, hon har fått vara med mig och pluggat lite anatomi ja :laugh:
Haha, vårat barn har levt hela sitt medvetna liv nära en ganska stor byggarbetsplats (typ hela stan) när vi lekte charader och jag imiterade åska var hennes svar ”bygger du en tunnel eller?” Barn av sin tid liksom.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 748
Senast: Liran
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 923
Senast: Palermo
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 140
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama