Roliga saker som barn säger

Vår minsta blev buren av sin pappa på tur, så sa jag skämtsamt till dom, -"Oh men ska inte pappa bära mamma med"?

Vi får båda en allvarlig blick från mini som ser på sin pappa och säger,

-"Nä, pappa", du ska inte bära mamma för hon är tung och du är inte så stark....

Vet inte vem av oss som ska bli förnärmad här 😆🤷
 
Alltså barnens diskussion i sängen imorse. Eller storebrors filosoferande kanske. Jag är i badrummet när han ropar att han kommit på att årstiderna kommer tillbaka och går runt hela tiden.
"först är det vår, sen sommar... Höst och vinter. Det går runt!" Fem sekunders tystnad. Sen:
"Ditt huvud är också väldigt runt *lilla E*!"
😁
 
Alltså barnens diskussion i sängen imorse. Eller storebrors filosoferande kanske. Jag är i badrummet när han ropar att han kommit på att årstiderna kommer tillbaka och går runt hela tiden.
"först är det vår, sen sommar... Höst och vinter. Det går runt!" Fem sekunders tystnad. Sen:
"Ditt huvud är också väldigt runt *lilla E*!"
😁
Haha, mina barn är väldigt fascinerade över att veckodagarna kommer tillbaka. ”Varför är det tisdag IGEN?!” frågar de varje vecka. Det undrar jag med.
 
Går uppför trappen med storasyster (snart 5 år) vid nattningen, precis innan har vi pratat om att vi ska vara lite tysta för att inte störa lillebror som precis lugnat ner sig.

Jag: ”ska vi gå upp då?”
Hon: ”ja, men kom ihåg att vara tyst som en gammal ål.”
 
Mamma vet du. Kastanjetiden är min bästa tid ☺️
IMG_9387.jpeg
 
Tycker vår 2,5-åring säger roliga saker hela tiden, men ofta kanske inte så lätt att förklara så andra förstår det roliga.. 😅 och mycket av det blir ju roligt just för att det är sagt av en 2-åring.

Tex idag, vi skulle hämta ut ett paket och det var kö. Hon far runt som ett nipprigt popcorn runt mig, speedad efter förskolan. När det är vår tur går jag fram till killen vid disken och säger:

"Hej! 3045"

Då kommer L springande fram, lägger händerna på disken och utbrister glatt till killen:
"Hej 3045!!" (Som att det är hans namn)

😆
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 255
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 365
Senast: Liran
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 387
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp