Roliga saker som barn säger

Har inga egna barn men kompisarna har en helt fantastisk son. Dennes pappa är mycket allergisk mot pälsdjur, till sonens stora sorg. Dock 'får' de ju nu passa mina katter när jag är bortrest.

Fick följande kommentar igår:
'*son* hälsar att klappa din lilla katt är som att klappa en hårig baguette'

O_o

Som min son som tror att alla aluminiumburkar innehåller öl... Och glatt förkunnar för folk att mamma dricker jättemycket öl! 🙈 (Att jag sen har ett relativt stort intag av Cola Zero kan vi kanske lämna därhän :p )
Fick precis en flashback till första utvecklingssamtalet hos dagmamman när ena sonen var 2,5 år. Han kom och satte sig och hon frågade om han ville ha något att dricka, han svarar högt och tydligt: en öl tack!

(Barnet hade snappat upp att pappa gärna tar sig en öl till maten på helgen😅)

Morfar satt barnvakt för ett tag sen och påminde sonen om ett tillfälle för ett par år sedan när jag övningskörde med honom och sonen i baksätet. Vid ett tillfälle, när jag skulle öva fickparkering och hade min typ tredje uppkörning dagen därpå fick jag helt sonika ett bryt och hoppade ur bilen och började vråla/svära. Morfar sa nåt i stil med "det måste ju ändå ha varit det värsta psykbrytet som mamma haft".

Sonen, iskallt: Tro mig morfar, det kan bli mycket värre.

På tal om vuxendricka var S (4 år) med sin pappa i affären i helgen och skulle köpa glögg. När han kom hem kom han springande med flaskan och hojtade ”vi köpte en alkoholfri mamma!”.
Det var väl första gången han hörde både det ordet och ordet glögg så det blev väl lite oklart vad som var vad och nån timme senare när jag sa att det var lunch ropade han ”men när ska vi dricka alkohol då?” 😬😬

16 åringen kunde inte riktigt hålla sig från att avslöja att syskonen gått ihop för att fixa julklapp åt oss (hur gulligt? :love:) men ville samtidigt inte avslöja något. Så han sade "Nu ska jag berätta att något finns som du inte vet att det finns, utan att du får veta att det finns" 🤣 Sedan fick jag inte veta mer än att de pratat ihop sig om julklapp 😄

Samma 16 åring såg ett avsnitt av Once upon a time, en serie som lätt blir väldigt rörig om man inte följer alla avsnitt. Jag försökte förklara handlingen lite där det hade kastats förbannelser, magi och lite så. Han tittade väldigt konfunderad och utbrast "En förbannad tant blir förbannad för att hon blivit förbannad av en tant som var förbannad för att hon blev förbannad av förbannad tant" O_o🤣🤣🤣

Vår treåring fick frågan om vad hon önskar sig av tomten häromveckan. "Ping, skateboard och bebisar." (Ping är samlingsordet för pingisbord, bollar och racketar. Vi bor i lägenhet. Det blir verkligen inget pingisbord i alla fall.) Jag TROR att sagda bebisar är dockor. Jag hoppas det i alla fall för det blir inga människobebisar här.

Annars är det lite svårt med pronomen just nu men det är väldigt kul. "Jag vill sitta i mitt knä mamma" och "Kom och sitt här bredvid dig mamma" och "Kan du hjälpa dig". Och plural, handar och benar och fotar och öror och kanske min favorit nallor (nallar alltså).

En annan höjdare - jag har varit i Tyskland över helgen, hon sa till sin pappa att jag var på "Tyst-lek-land".

Han och hon och den är också lite stökigt, det kan bli lite vad som helst men oftast den. "Den har gått till jobbet" och så. Vi hade också en extremt förvirrande diskussion om vem som har snippa, snopp och rumpa häromdagen. Jag tror att det slutade med att flickor, pojkar, tjejer och killar alla har rumpor (plural) och snopp men jag är faktiskt inte helt säker.

Senast ändrad:
Dottern räknade hur många syskon hon hade och var helt säker på att hon hade 5 (hon har 4 syskon 😄 ) och räknade upp dem "I är ett, R är två, A är tre, E är fyra och Em (ena sonens flickvän) är fem" jag svarade att "Em är ju inte syskon" och fick till svar "jo till sin lillebror" 🤣🤣

Jag och barnen bakade pepparkakor nyss och jag försökte hålla en något sånär hygienisk nivå. Lillasyster 2,5 år höll på att trycka ut pepparkaksformar när jag såg henne klia sig på näsan.
Jag "Hallå där, man får inte klia på näsan när man bakar, nu får vi gå och tvätta händerna igen"
2,5 åringen "Men jag torkade bara snor"
Ja, just precis :angel:

En annan höjdare - jag har varit i Tyskland över helgen, hon sa till sin pappa att jag var på "Tyst-lek-land".

Han och hon och den är också lite stökigt, det kan bli lite vad som helst men oftast den. "Den har gått till jobbet" och så. Vi hade också en extremt förvirrande diskussion om vem som har snippa, snopp och rumpa häromdagen. Jag tror att det slutade med att flickor, pojkar, tjejer och killar alla har rumpor (plural) och snopp men jag är faktiskt inte helt säker.

Som när Siggan såg sin pappa i duschen och bara "Men! Vad har du för rumpa?!"
(Som inte var rumpan då, obviously).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 397
Senast: Sel
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 871
Senast: Liran
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 086
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar