Roliga saker som barn säger

Det har satts upp extra lås på grindarna på förskolan här för att de äldsta barnen kan öppna den. Dottern tyckte att de skulle ha det på dörren också så inte någon springer ut 😄 Sedan började vi prata om skolan och jag sade att alla raster är ute oavsett väder. Dottern tvärstannade mitt på stenen hon klättrade på och utbrast "VA?! Näe, då sjukskriver jag mig!" 😂😂😂😂😂

Hade snickaren här en kortis på morgonen, lilla E bestämde genast att han var hennes nya bästa vän.. 🙈

Ropade att det var frukost, snickaren var på övervåningen och mätte något. Lilla E frågade "men var är Kompis?" och ville att han skulle äta med oss 😅

Även när vi pratade om att åka till mormor och morfar:
"Ska han kompisen Nick med?"

Tog några sekunder innan jag kom på att snickaren="Nick" för henne 😁

Hade snickaren här en kortis på morgonen, lilla E bestämde genast att han var hennes nya bästa vän.. 🙈

Ropade att det var frukost, snickaren var på övervåningen och mätte något. Lilla E frågade "men var är Kompis?" och ville att han skulle äta med oss 😅

Även när vi pratade om att åka till mormor och morfar:
"Ska han kompisen Nick med?"

Tog några sekunder innan jag kom på att snickaren="Nick" för henne 😁
Hahaha kompisen :D Vi hade en liknande situation i somras, sonen då 2,5 räknade upp alla som ingick i familjen:

”Mamma, pappa, Klara, Arvid, farmor, snickaren…” 😂

Treåringen: Nyp mig i röven mamma!
Jag: O_o O_o O_o
3: Här, i röDen!
*pekar på sin haka som blir röd när det är kallt, eftersom hon hela tiden slickar sig om munnen*

Javisst ja, jag skojade kanske igår om att jag skulle nypa tag i hennes tunga om hon fortsatte slicka sig :angel:🙈

Svärföräldrarna var här idag och trött dotter satt och tittade på tv när de skulle åka, hon var så inne i programmet att hon inte reflekterade över att de sade hejdå. Sedan blev hon jättebekymrad när hon kom på att hon inte sagt hejdå.

Svarade att vi skulle hälsa på dem någon dag, då lös hon upp och utbrast "Åh ja! Gärna tack!" 😂😂😂

Vid matbordet:
S: pappa?
Hans pappa har precis tagit en tugga mat och svarar inte direkt
S: pappa? Pappa? PAPPA??
Hans pappa försöker gestikulera att han har mat i munnen
S: PAAAAPPPAA???
Pappa (fortfarande med mat i munnen): ja?
S: Pappa, man FÅR inte prata med mat i munnen!

På nattning,

Jag: zoomar ut lite och studerar illustrationen i barnboken. Hör mini i bakgrunden,
- Mhhm, ja

Mini: Va! Huuur kan du säga ja till det?

Jag: uhm förlåt, jag hörde dig nog inte helt, vad sa du?

Mini: Men åååh, MAaaaMMaaaa... du är hörselblind!!! 😅🙈

IMG_0255.webp

Sonen, när han skulle sitta upp barbacka på Kaj från pallen nu i helgen.

Klapp klapp.

"Nu kommer den lätta personen här."

Vi pratar om när det passar att duscha och att det blir smidigast att duscha efter gymnastiken. Dottern funderar och hobtar "Jaa! När man har gympat sig så blir man svettig och måste duscha" 😄😄

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 995
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 640
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 291
Senast: tomte
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?