Billigare mobil och internet

Du kan köpa en ny mobil med fri surf hos telia för en lägre månadskostnad än vad du idag betalar för bredband + mobilabonemang.
Inte jättemycket lägre men då har du en ny fungerande mobil och du kan då dela surf till datorn.
Varför ska jag byta mobil och bidra till onödig konsumtion när jag har en som funkar?

För mig, som bor "ordentligt lantligt", så har det aldrig fungerat fullt ut med "mobilt bredband".

Och det gäller väldigt många som bor liknande mig.

Täckningskartorna är skönmålningar av verklig täckning.
Jag har levt ett långt liv med telia som mobiloperatör.
Flyttade hit - som enl täckningskartorna skulle vara bra. Nix. Bara å vissa fläckar på gräsmattan.
Telenor hade superbra täckning. Tiolls de släckte mmobilt nät imasten och övergick till enbart data. Hittills inte hittat nån som kan leverera. Jag SER masten från huset. Men vad hjälper det när den inte sänder mobilnät :(
Så - wi-fi telefoni it is.

Det förstår jag. Menar du att jag ska köra allt mitt internet genom mobilen?

Fibern är inget värd utan ett abonnemang. På 549 kronor.
Jag förstod det som att det var det du frågade om eftersom du säger att du behöver mer surf? Att säga upp det avtalet och köra via telefonen istället för att det ska bli billigare? Om du ändå tänkt ha kvar fibern förstår jag inte varför du ska byta mobilabonnemang, du lär ju knappt behöva någon surf alls.

Jag förstod det som att det var det du frågade om eftersom du säger att du behöver mer surf? Att säga upp det avtalet och köra via telefonen istället för att det ska bli billigare? Om du ändå tänkt ha kvar fibern förstår jag inte varför du ska byta mobilabonnemang, du lär ju knappt behöva någon surf alls.
Uppfattade att ts vill sänka kostnaden och då utforskade olika alternativ.

Ett alternativ är att ringa och prata med din leverantör. Jag ringde för att säga upp internet jag hade i min förra bostad, visste jag att de kunde leverera till min ny adress men tyckte alla alternativ var dyra. Men de kunde plötsligt erbjuda ett pris som var 150 kronor billigare per månad utan bindningstid
Jag har gjort samma :)

Liknande trådar

Äldre Jag har haft en Samsung Galaxy SIII mini, efter inte ens en vecka tappade jag den och spräckte skärmen... Hade trasig skärm i nått/några...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka