Svensk Politik 4

Toppa laget, då skulle de kanske testa, jag vet inte, men bli liberaler på riktigt igen? :up:
De verkar ju under sina partidagar talat om att tbh bli mer sossiga i vissa frågor, men också mer som M och SD i ffa invandringsfrågor och klimatpolitisk. Sedan låter det väl också som att de vill bli lite som KD eftersom att de också vill börja tjata om invandrares VÄRDERINGAR. Så jag tror inte det tyvärr.

Annars ser jag såklart gärna att de plockar in den bästa liberalen - Jan Jönsson (:love:) så att han kan bli jämställdhetsminister. Men hans åsikter skiljer sig så mycket ifrån vad partiet nu vill härja vidare med, så det är osannolikt.

En tredje nu, Liberalernas kanslichef. Tre på en dag känns en aning konstigt.

Oj, ja det är något särskilt då. Men visst, det behöver inte vara något "konstigare" än en falangstrid som nu bara visats upp lite mer direkt än vanligt. Liberalerna är ju kända för att inte hymla med sina interna stridigheter.

Det visar sig nog snart...

Varför kräver du svaret av mig? Du får fråga det judiska Centralrådet om varför V helt plötsligt blivit portade från minneshögtider. Och som jag skrev ovan så nämndes det i 30 minuter att V inte var önskvärda och där tyckte jag AH kunde ha klämt mer på Jonas Sjöstedt om varför V fortfarande är portade och hur jobbar V med problemet.
skogaliten skrev:
Jag är alltså juden här.
Jaha -Och??
Barn till överlevare från Hitlers härjningar, och du talar om för mig "vad judar tycker"?
CITERA mig tack!!!
Alla med judisk börd anser inte att judiska centralrådet alltid har rätt.
Nehej -återigen....jag förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra? Jag sa att Judiska centralrådet portat SD och V och jag tyckte att AH i 30 minuter skulle trycka mer på Jonas Sjöstedt om vad V anser om portningen och vad de gör för att komma tillrätta med judehatet inom V.
Alla judar är inte sionister.
:confused: Näää har jag påstått det?
Du har alltså inga exempel, för det var du som drog upp det?
Precis du har uppfattat det hela rätt. I mitt inlägg har jag endast konstaterat att V och SD är portade och jag tyckte att Jonas Sjöstedt kunde få lite frågor kring det. Att SD är det förstår ju var och en.........men V av alla goda och fina medborgare som bryr sig om de stackas svaga och mest utsatta..:angel:
Jag tycker nog att du sluta att uttrycka dig rasistiskt.
För det är det du gör när du hänvisar till "juden Aron Flam". Det är ungefär som att använda "n"-ordet, och innebär att någons åsikter ska vara mer, eller mindre värda p.g.a. en grupptillhörighet som kan vara religiös, eller etniskt betingad.

Alltså du vevar runt i blindo hej vilt...I mitt inlägg 1977 redogjorde jag för poddar jag lyssnar på där Aron Flam ingick. Du högg på med yxan direkt och deklarerade att jag lever i en buggla med högerextrema och med skygglappar och de personer jag nämnde (inkl. Aron Flam) minsann ingår i vänsterns narrativ som högerextrema personer. Aron Flam är mycket hatad bland de vänster -framförallt av de personer som orsakar V portning från judiska högtider. Varför skulle det vara en rasistisk tolkning av den mycket utsatta situation som svenska judar befinner sig i?
I en god diskussion, så bär argumenten sin egen tyngd.
Nämen....säger du det. Jag tycker du ska läsa din meningen igen:D

Oj, man ska tydligen få reda på vem som blir ny jämställdhetsminister 13.30 idag, hade jag inte väntat mig en så snabb tillsättning (därför antar jag att man kommer bli besviken, föreställer mig typ Martin Melin).

Liknande trådar

Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Palermo
·
Samhälle Birgitta Dahl har dött vid en ålder av 87 år. Jag hade inte en aning om vilken kämpe hon var och hur mycket hon gjort för dagens... 2 3
Svar
49
· Visningar
2 356
Senast: Mia_R
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 073
Senast: aiquen
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni... 2
Svar
28
· Visningar
2 221
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka