MJLee
Trådstartare
Kanarierna i kolgruvan?
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/brandberg-avgar-hogt-pris-vara-minister/
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/brandberg-avgar-hogt-pris-vara-minister/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blev väl lite för mycket att samsas en hel helg på partidagarna som var nyss
Redan innan dess har det ju också varit lite hit dit. Med nästa partisekreterare så kommer det vara den femte på tre år tex. Det är rätt extremt.
En tredje nu, Liberalernas kanslichef. Tre på en dag känns en aning konstigt.Ja, det är onekligen spännande inom Liberalerna nu. Har någon koll på om det är en slump att de avgår samma dag?
Hupps!En tredje nu, Liberalernas kanslichef. Tre på en dag känns en aning konstigt.
Enligt de SVT talat om så verkar det handla om att man vill "toppa laget" och att åtminstone de två första namnen inte sågs som rätt för det. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tva-tunga-avhopp-fran-liberalerna-ser-behov-av-att-toppa-lagetHupps!
Ja, något måste ha hänt...
Toppa laget, då skulle de kanske testa, jag vet inte, men bli liberaler på riktigt igen?Enligt de SVT talat om så verkar det handla om att man vill "toppa laget" och att åtminstone de två första namnen inte sågs som rätt för det. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tva-tunga-avhopp-fran-liberalerna-ser-behov-av-att-toppa-laget
De verkar ju under sina partidagar talat om att tbh bli mer sossiga i vissa frågor, men också mer som M och SD i ffa invandringsfrågor och klimatpolitisk. Sedan låter det väl också som att de vill bli lite som KD eftersom att de också vill börja tjata om invandrares VÄRDERINGAR. Så jag tror inte det tyvärr.Toppa laget, då skulle de kanske testa, jag vet inte, men bli liberaler på riktigt igen?![]()
En tredje nu, Liberalernas kanslichef. Tre på en dag känns en aning konstigt.
Har funderat på det där lite, för så som det funkar idag är inte bra. Inte helt genomtänkt, jag är inte bra på sånt, men ungefär något sånt här:https://www.expressen.se/ledare/sjukt-generosa-regler-star-oss-alla-dyrt/
Man kokar av det förakt som lyser igenom. Skrivet av någon som uppenbarligen aldrig behövt vänja på varenda krona (förutom då som en rolig anekdot från studietiden) och slåss med FK när man är som sjukast och har minst ork. Det handlar inte om 'snällhet' utan humanism. Att det är folk som utnyttjar systemet, det är helt klart. Men det det borde vara som inom det juridiska systemet där det är bättre att tio skyldiga frikänns än att en oskyldig döms.
Jag vet människor som absolut inte kan gå tillbaka till sitt 'gamla' jobb utan kräver helt andra arbetsuppgifter för att kunna jobba igen. Den sk arbetslinjen som den fungerar idag är bara att sparka igen på de som mår sämst och är svagast i samhället. Herregud hur hamnade Sverige här?
Hoppas att alla de som röstade på ffa SD som lovade mest till sina väljare om en bättre politik för arbetare och värnlösa, fafo.
Ja, inte ens byggbranschen känner sig mer än marginellt hjälpta av det hela. Men det ger billigare husrenoveringar för de som dessutom får ännu lite mer pengar över varje månad. Så några få stackars välbärgade blir ju hjälpta.Regeringens vårbudget - den absolut största satsningen är på ROT-avdrag.
Det här är ju varken ekonomiskt eller politiskt särskilt smart, men det som gör det nästintill provocerande är hur tondövt det hela framstår inför samtidens alla problem. Av allt det som händer i samhället och omvärlden så är alltså ROT-avdraget det mest akuta och det som med riktigt stor marginal (nästan hälften av pengarna) måste prioriteras allra högst? Ur ett vänsterperspektiv är det här förstås alltid skevt men även ur ett strikt högerperspektiv hade det nog funnits betydligt mer angelägna saker att lägga pengarna på. Samhällsekonomiskt är det dessutom ineffektivt, enligt riksrevisionens granskning för några år sedan.
Det här framstår nästan som en illvillig parodi på högerpolitik faktiskt.
Jag lyssnar på swebbtv ibland (perfekt om man vill sova, slår på den och inom tio sekunder är jag i John Blunds värld), ganska kul faktiskt, en typ som tror Olof Palme aldrig blev skjuten utan lever i Frankrike t.ex, men till saken, i ett ekonomiprogram med två ekonomer kom ROT upp och när programledaren fick höra om avdraget utbrast han: Men .... men 50 % i avdrag är ju JÄTTEMYCKET!Regeringens vårbudget - den absolut största satsningen är på ROT-avdrag.
Det här är ju varken ekonomiskt eller politiskt särskilt smart, men det som gör det nästintill provocerande är hur tondövt det hela framstår inför samtidens alla problem. Av allt det som händer i samhället och omvärlden så är alltså ROT-avdraget det mest akuta och det som med riktigt stor marginal (nästan hälften av pengarna) måste prioriteras allra högst? Ur ett vänsterperspektiv är det här förstås alltid skevt men även ur ett strikt högerperspektiv hade det nog funnits betydligt mer angelägna saker att lägga pengarna på. Samhällsekonomiskt är det dessutom ineffektivt, enligt riksrevisionens granskning för några år sedan.
Det här framstår nästan som en illvillig parodi på högerpolitik faktiskt.