R
Raderad medlem 149524
Jag kollar på nyheter MAX en gång om dagen och aldrig ensam utan alltid med nån Men jag har börjat att und vika nyheter och kollar inte på nyhets sidor såmycket heller utan jag försöker att stänga av sånt endel.Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag har någon barnsoldat i Sverige skjutit någon eller kastat en handgranat på en ny plats i Sverige. Att världen bombar sönder varandra i meningslösa krig, att människor svälter i vissa delar av världen, att de amerikanska presidentkandidaterna tjafsar i meningslösa debatter. Är det några svenska politiker så tjafsar de mest utan att säga något konkret, de talar mest om vad alla andra borde ha gjort i regeringsställning tidigare.
Jag mår bara dåligt av de flesta nyheter och det är sällan något nytt utan allt går bara runt. Skulle Putin förklara krig med NATO så får jag nog reda på det tids nog ändå eller märker det. Tills dess orkar jag ärligt talat inte bry mig.
Först kändes det dåligt och som att jag "missade" saker men väldigt viktiga saker kommer jag ju få reda på o avsett. Och jag mår bättre utan att veta exakt varje mord och krig och allt våld alla brott alla djur plågade peddon osv.