tictacs
Trådstartare
Är betnovat (0,5 ml i vardera öra i 10 dagar) och rengöring med otoact (varannan dag i 10 dagar) vanlig behandling för ökad förekomst av jästsvamp i öronen? Chihuahua på 2 kg. Inte behandlats för svamp/öronbesvär tidigare. Besvär började i söndags med skak på huvudet och kliande med baktassen.
Vi fick receptet idag/måndag så jag ska givetvis ringa och dubbelkolla imorgon, men jag fick höra tidigare ikväll att betnovat är olämpligt vid svamp så jag ville höra vad ni har för erfarenheter här på hund. Var egentligen hos vet för PL operation och det var så mycket info att ta in för mig vid hemgång så jag tänkte inte på att fråga närmare om behandlingen för öronen
Läste dessutom i bipacksedeln att för människor rekommenderas 2-3 droppar så 0,5 ml till en 2 kg hund låter jättemycket haha men det kanske är helt rimligt?
Vi fick receptet idag/måndag så jag ska givetvis ringa och dubbelkolla imorgon, men jag fick höra tidigare ikväll att betnovat är olämpligt vid svamp så jag ville höra vad ni har för erfarenheter här på hund. Var egentligen hos vet för PL operation och det var så mycket info att ta in för mig vid hemgång så jag tänkte inte på att fråga närmare om behandlingen för öronen