Sv: Diagnos: helt trasig hund.
Vilket helt fantastiskt leende hon har. Tala om en hund som stralar av lycka.
<snip>
<snip>
Vilket helt fantastiskt leende hon har. Tala om en hund som stralar av lycka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
<snip>
<snip>
Detta behöver folk banka in i huvudet på R_C! Mer sådant!
Jag kan ju inte annat än gå runt i princip varje dag och fundera på om jag inte är världens sämsta hundägare ändå, för att jag borde ha tagit henne till en fysioterapeut tidigare, jag borde ha förstått hur allt hängde ihop, jag borde ha gjort mer... Men ja, det är ju inte så jäkla lätt alla gånger.. Det var dessutom folk som sa till mig redan när Wahidah var unghund att om vi inte fick ordning på sträckningen så skulle den aldrig läka ordentligt osv. Det var ju därför jag gick till veterinären med henne.. Jag fick ju aldrig någon bättre koll på vem man kunde gå till osv. Men ja, det är svårt att inte ha i bakhuvudet att min hund bara har levt ynka 8-9 månader av sitt liv utan att ha ont...
<snip>
Du AR en jattebra hundagare, en av mina favoriter har pa forumet aven om jag inte direkt visar det. Du ar engagerad, medveten, pepp... arlig, bade mot dig, folk har och din vovs.
Anklaga inte dig sjalv for nagot! Det ar harifran och frammat! Nu vet du, hon mar battre och det ar bara uppat som galler
Är det bara jag som reagerar på utlåtandet : gravt förtvinad muskel VB pga ynka 2 cm mindre muskel på så pass stor hund ?
Likaså att en icke utbildad veterinär säkert kan säga att hunden har artros ?
Inte för att låta dumt på något sätt, men är detta kollat även hos en veterinär ? Visst är en fysioterapeut kanonbra när det gäller genomgång av muskler mm, uppläggning och träning, men dom är inga veterinärer
Nu får jag bara hoppas på att hon någon dag ska kunna leka med andra hundar, iaf några lugna sådana.
Är det bara jag som reagerar på utlåtandet : gravt förtvinad muskel VB pga ynka 2 cm mindre muskel på så pass stor hund ?
Likaså att en icke utbildad veterinär säkert kan säga att hunden har artros ?
Inte för att låta dumt på något sätt, men är detta kollat även hos en veterinär ? Visst är en fysioterapeut kanonbra när det gäller genomgång av muskler mm, uppläggning och träning, men dom är inga veterinärer
Okej - det lät nämligen så väldigt negativt att dom sagt jättetrasig för lite mindre muskelmassa. En hund behöver inte vara trasig för att få ojämn muskelmassa, utan det kan bero på andra saker. Mycket träning så hunden tränas mer på ena sidan t ex.
Det viktigaste är att du litar på dom och hoppas du får din hund i fin form igen
men jag tror ändå på att inte svälja alternativbehandlarnas diagnoser med hull och hår.
Man skall vara skeptisk!
Inte med mina då?
Det är JAG som säger att hunden är jättetrasig.
Sedan har hon gått och snedbelastat länge, överansträngt muskler fram osv och det påverkar ju hela henne. Med tanke på hur Wahidah var förut jämfört med vad hon blivit nu på ändå ganska kort tid, så ja, så som hon var förut var absolut inte bra alls. Hur skulle det kunna vara annat än väldigt negativt?
Vad kan man träna där ena sidan tränas mer än den andra? Jag kan inte komma på något som Wahidah gjort som skulle träna ena sidan mer än den andra.