gul_zebra
Trådstartare
Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två dagar i Göteborg då vi ska se komikern Ismo och besöka Maritiman (som såklart inte har öppet samma dag som Ismos föreställning, det var ju typiskt).
En dag kommer vi även åka till Stigs motormuseum i Åkulla bokskogar.
Vi kommer även åka norrut och spendera en natt i trakterna kring Ljungskile, för att besöka min barndoms semesterparadis samt eventuellt shoppa dahlior i Nossebro innan vi rör oss hemåt igen.
Vi har lite tid över de dagar vi är ner. Vi gillar ruiner och fornlämningar och sambon nämnde att han gärna vill se lite gamla kyrkor. Vi gillar annars museum, historiska platser, jag är växtnörd och sambon bil- och tågnörd.
Har ni sevärdheter ni kan rekommendera i trakterna?
En dag kommer vi även åka till Stigs motormuseum i Åkulla bokskogar.
Vi kommer även åka norrut och spendera en natt i trakterna kring Ljungskile, för att besöka min barndoms semesterparadis samt eventuellt shoppa dahlior i Nossebro innan vi rör oss hemåt igen.
Vi har lite tid över de dagar vi är ner. Vi gillar ruiner och fornlämningar och sambon nämnde att han gärna vill se lite gamla kyrkor. Vi gillar annars museum, historiska platser, jag är växtnörd och sambon bil- och tågnörd.
Har ni sevärdheter ni kan rekommendera i trakterna?