Svensk Politik 4

De säger ju att det finns en oro för att många av de här individerna kan ha beställt hämtmat på faktura och avbetalning för att det är det enda sättet de just då har råd att köpa mat, och rent allmänt så är det illavarslande att folk hamnar hos fogden för mat - för då finns en risk att de inte har råd med andra ekonomiska åtaganden. Inslaget handlar inte så mycket om fel prioriteringar som signalerna det sänder om det ekonomiska läget i Sverige

Varför är det så svårt för V att städa i leden? kan det beror på att antisemitism anhängarna är en så stor grupp? Inte bara SD som dras med sitt förflutna även idag.
Grattis till Lorena Delgado Varas som fick betald ledighet 🤢

Joakim Zander, chefsåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, förklarar att anledningen till att man inte inleder förundersökning är Delgado Varas egen förklaring.

– Hon har inte tagit del av hela inlägget innan hon skickade iväg det. Hon har koncentrerat sig på bilden och den kritik som har riktats mot USA, men inte texten under bilden, säger han till SvD.

– Det handlar om ett brott som kräver uppsåt och jag kan inte styrka att hon har insett vad hon har skickat i väg. [Expressen]

Vilket skämt, eller inte riktigt för det är långt allvarligare än så hur godtyckligt lagen tolkas.

Varför är det så svårt för V att städa i leden? kan det beror på att antisemitism anhängarna är en så stor grupp? Inte bara SD som dras med sitt förflutna även idag.
Grattis till Lorena Delgado Varas som fick betald ledighet 🤢
Nu blev det ju ingen inledd förundersökning, och sedan så retweetade hon ju egentligen ett inlägg som "quotetweetar" och kritiserar en trop som återfinns i ett annat inlägg. Och det är framförallt i det där andra inlägget som det riktigt problematiska återfinns. Jag tycker att det är klantigt gjort, men inte oförlåtligt.

Joakim Zander, chefsåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, förklarar att anledningen till att man inte inleder förundersökning är Delgado Varas egen förklaring.

– Hon har inte tagit del av hela inlägget innan hon skickade iväg det. Hon har koncentrerat sig på bilden och den kritik som har riktats mot USA, men inte texten under bilden, säger han till SvD.

– Det handlar om ett brott som kräver uppsåt och jag kan inte styrka att hon har insett vad hon har skickat i väg. [Expressen]

Vilket skämt, eller inte riktigt för det är långt allvarligare än så hur godtyckligt lagen tolkas.
Alltså jag håller med om att det är klantigt och idiotiskt att länka vidare saker man inte fullt ut läst, men på vilket sätt betyder detta att lagen tolkas godtyckligt? Krävs det uppsåt är det väl alltid svårt att bevisa?

Nu blev det ju ingen inledd förundersökning, och sedan så retweetade hon ju egentligen ett inlägg som "quotetweetar" och kritiserar en trop som återfinns i ett annat inlägg. Och det är framförallt i det där andra inlägget som det riktigt problematiska återfinns. Jag tycker att det är klantigt gjort, men inte oförlåtligt.
Klantig från Lorena Delgado Varas sida eller Nooshi Dadgostar som stoppar huvudet i sanden för problemet.

Är ju inte första gången Lorena Delgado Varas är i blåsväder då hon även flaggade med PKK, YPG och YPJ under Almedalen 2022.

Tydligen så blir det ingen förundersökning för det kräver uppsåt, har lite svårt att se att det inte är uppsåt att lägga ut den bilden på sociala medier, är ju inte hoppsan råkade jag lägga ut bilen det var ju inte meningen.

Liknande trådar

Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: Palermo
·
Samhälle Birgitta Dahl har dött vid en ålder av 87 år. Jag hade inte en aning om vilken kämpe hon var och hur mycket hon gjort för dagens... 2 3
Svar
49
· Visningar
2 490
Senast: Mia_R
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 432
Senast: aiquen
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni... 2
Svar
28
· Visningar
2 299
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus