Falsterbo horse show byter namn

Masqueradee

Trådstartare
Jag är generellt inte så förtjust i kopplingarna sport och UAE, och nu verkar det som att företag även gått in och sponsrat anrika Falsterbo.
Al Shira'aa Falsterbo Horse Show blir nya namnet.

Vad tycker ni om kopplingarna mellan ridsport/sport generellt och företag och personer från UAE? Sportwashing är något som har diskuterats länge, och nu kanske även bör tas upp igen inom ridsporten.

Inte förvånad att JW väljer den vägen. Han vill hålla sporten som nån sorts överklass och då tycker han nog det är toppen med oljepengar från UAE. Vad kreti och pleti tycker är inte viktigt, pöbeln ska bara komma dit och betala så VIPen kan dricka champagne och sola sig.

Jag som hade tänkt åka ner någon av dagarna i år känner nu att jag faktiskt kan stå över och det med gott samvete. Känns som stor risk att där inte blir mycket till Falsterbo framöver...

Inte förvånad att JW väljer den vägen. Han vill hålla sporten som nån sorts överklass och då tycker han nog det är toppen med oljepengar från UAE. Vad kreti och pleti tycker är inte viktigt, pöbeln ska bara komma dit och betala så VIPen kan dricka champagne och sola sig.
Exakt, men själv säger JW: Vi kommer ha den här bredden som vi har nu, som nästan är unik vill jag påstå, säger Jana Wannius som betonar att hans grundvärdering alltid legat vid att sätta sporten och den vanliga publiken i centrum.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show är ett av Europas största utomhusevenemang inom ridsport. Nu står det klart att det anrika Champagne Deutz blir...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir internationella tävlingar i Falsterbo i sommar, den 10-18 juli. I år blir det fullt fokus på sporten under namnet Falsterbo...
Svar
0
· Visningar
339
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter ATG har var länge varit förknippat med spel på trav, men har på senare tid satsat även på andra sporter. Och nu tar den svenska...
Svar
0
· Visningar
230
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show är sedan länge ett mångmiljonevenemang men skulle kunna dra in ännu mer pengar – framför allt genom att sälja...
Svar
0
· Visningar
383
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på
  • Uppdateringstråd 31