Falsterbo horse show byter namn

Jag tycker det låter mycket troligare att det är beroende på sponsorer som drar sig ur, utställare som avbokar. låg biljettförsäljning och brist på volontärer än rena olagliga hot. Det vore väl dock att tappa ansiktet om man erkänner att man får krypa till korset pga "pöbelns" tilltag än att skylla på sagda "pöbel" för att de hotat dem.

Det tror jag med. Men Jana skulle aldrig erkänna det.

Jag kollade biljettförsäljningen för några dgr sedan på den viktigaste helgen och det var nästan inga biljetter sålda överhuvudtaget. Plus att mängder med utställare och sponsorer hoppat av.

Sedan tror jag att dom blandar ihop hat och kritik. Vet ju att Lisen pratar om hat och negativa människor medan jag ser människor som står upp för mänskliga rättigheter och inte säljer sin ryggrad som Lisen gjort.

Ödets ironi: Lisen förstör delvis sitt goda rykte bara för att Jana skulle ändra sig 2 dgr senare :grin:
Har Lisen verkligen ett gott rykte? Inte i hästförsäljningsvärlden i alla fall!!

Jag kollade biljettförsäljningen för några dgr sedan på den viktigaste helgen och det var nästan inga biljetter sålda överhuvudtaget. Plus att mängder med utställare och sponsorer hoppat av.

Sedan tror jag att dom blandar ihop hat och kritik. Vet ju att Lisen pratar om hat och negativa människor medan jag ser människor som står upp för mänskliga rättigheter och inte säljer sin ryggrad som Lisen gjort.

Ödets ironi: Lisen förstör delvis sitt goda rykte bara för att Jana skulle ändra sig 2 dgr senare :grin:

Jag slutade följa henne på insta när jag såg hennes inlägg om det. Det finns så mycket inom ridsporten som hon hade kunnat sticka ut hakan om och så är det det där hon brinner för så mycket att hon riskerar att stöta bort ridsportsfansen?

"Hot" om att ingen kommer är ju "hot" om man nu vill svänga sej med de termerna...

Och som @tara tar upp... Om ingen anmäler sej som volontär faller hela tävlingen på det med ! (HOT !)

så beroende på var man lägger "hotnivån" har det nog varit MASSOR med hot ! ;)
Det har du rätt i.

Känner ändå att de har förlorat otroligt mycket på detta. Hade de pudlat så hade de nog kunnat vinna tillbaka en del förtroende. Men nu skyller de ju bara ifrån sig och står fortfarande för att det är helt i sin ordning att möjliggöra sportwashing.

Har Lisen verkligen ett gott rykte? Inte i hästförsäljningsvärlden i alla fall!!
Jag tänker mer runt den vanliga ridsporten. Som arbetsgivare vet jag att det finns en hel del tveksamheter, iallafall för en tid sedan. Nu har jag ingen aning om det har förbättrats.

Jag tänker mer runt den vanliga ridsporten. Som arbetsgivare vet jag att det finns en hel del tveksamheter, iallafall för en tid sedan. Nu har jag ingen aning om det har förbättrats.
Problemet är ju att de är så stora och inflytelserika så ingen vågar säga ngt. Jag upplever inte Lisen alls populär ”egentligen”.
Tycker det är konstigt Peder inte får mer kritik för vart han väljer att tävla så jag är inte förvånad att Lisen, Maria, m.f pratar gott om Falsterbo ändå.

Jag tänker nog att Jana mycket väl kan ta det som hot om kommunen till exempel säger att de kommer vidta åtgärder och inte sponsra (med flera så klart), för det är ju hot liksom...

Hat har då i alla fall jag sett, inte bara kritik, jag vet till exempel några ponnyelitryttare som har fått enormt mycket skit och på gränsen till hot för att de rider i elitlag, detta från vuxna tanter, märk väl då att ponnyallsvenskan knappt startat igång än i de flesta zoner och det bara är de två bästa bästa lagen som går vidare till lagSM.

Problemet är ju att de är så stora och inflytelserika så ingen vågar säga ngt. Jag upplever inte Lisen alls populär ”egentligen”.
Tycker det är konstigt Peder inte får mer kritik för vart han väljer att tävla så jag är inte förvånad att Lisen, Maria, m.f pratar gott om Falsterbo ändå.
Nä du kan ha rätt. Många trodde mer om henne iallafall.

Vet någon hur tonerna går i Hickstead och Hamburg?
Försöker hitta om det kommit ut något i utländsk press om avhoppet?

Ingen aning. Men araberna äger väl redan halva England plus massa fotbollslag och galoppstall. Sedan Storbritannien historiskt sett med alla kolonier världen över så är detta nog inte så känsligt för dom.

Även om hästar finns på varenda bakgård så har jag aldrig upplevt att ridsport är en så stor folksport I England som här. Lite samma med Tyskland tror jag. Allt är väldigt privat i Tyskland upplevde jag när jag var där. Nu befann jag mig visserligen bara i tävlingskretsar men allt var alltid bakom stora murar och grindar.

Kollade lite på Hickstedts hemsida. Dom har ju flera tävlingar varav Al Shiraa sponsrar en av dom dvs Derbyt.
Agria sponsrar en annan tävling där

Så jag kan inte tycka det är riktigt samma sak ändå som Falsterbo.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show blir al Shira'aa Falsterbo Horse Show. Nu hoppar sponsorn St Hippolyt av hästfesten. – Vi har bett dem ta bort...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter massiv kritik mot samarbetet med Al Shira'aa Stables går nu Falsterbo Horse Show ut med ett omfattande försvar för beslutet. Bland...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den anrika tävlingen Falsterbo Horse Show byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Orsaken är ett nytt sponsoravtal – som får...
Svar
0
· Visningar
127
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show byter namn – till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Anledningen är ett nytt avtal med en sponsor från Förenade...
Svar
0
· Visningar
95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka