Falsterbo horse show byter namn

Det är ingen som kommer våga bygga nytt på Falsterbonästet med tanke på den erosion som sker. De fick väl inte ens någon meteorologisk vinter i år. Marken där är oerhört instabil och osäker.

Det pågick husbyggen precis utanför tävlingsområdet när jag var där i somras så jo, någon vågar absolut bygga på Falsterbonäset. Frånvaron av meteorologisk vinter gör väl inte marken instabilare på något vis? Där jag bor är det inte heller alltid meteorologisk vinter - i år tror jag vi haft en veckas vinter mellan höst och vår, nu tidigare i februari - och jag kan inte säga att jag tycker marken mår varken bättre eller sämre av det. Snarare glad att slippa tjälen och kylan!

Det konstiga är att det inte går att få uppgifter om vem som äger falsterbo 4:206 (hopp och dressyrbanan) eller falsterbo 5:253 (stallarna). Lantmäteriet rekommenderar att kontakta deras kundtjänst för info om fastigheten :confused:
Just stallarna driver Jana, där står privatpersoner året runt men de får inte stå kvar under tävlingen.

Just stallarna driver Jana, där står privatpersoner året runt men de får inte stå kvar under tävlingen.
Är van att söka på lantmäteriet när jag var ute efter att hitta vem som äger när jag letat ställen att sätta ut bisamhällen. Att få upp att kontakta lantmäteriet är inte vanligt oavsett vilken ägare. Det jobbiga är att det bara går att söka på 5 fastigheter om dygnet.

Det måste vart ett ENORMT avhopp bland utställare iom denna "vända kappan efter vinden" vändningen.

MEN stor eloge till alla som ändå satt ner foten och visat missnöje. Visar att "folket" kan göra skillnad oavsett vad "ledningen" tyckte var bäst...
Ja, förhoppningsvis är det det som är orsaken även om de inte erkänner det. Vore otroligt tragiskt om de utsatts för så mycket hot att det blivit ett reellt säkerhetsproblem. Känns också otroligt om Al Shira’aa skulle dra sig ur detta på grund av hat och hot. Hästsverige kan knappast, i sammanhanget, utgöra ett betydande hot mot dem.

Ja, förhoppningsvis är det det som är orsaken även om de inte erkänner det. Vore otroligt tragiskt om de utsatts för så mycket hot att det blivit ett reellt säkerhetsproblem. Känns också otroligt om Al Shira’aa skulle dra sig ur detta på grund av hat och hot. Hästsverige kan knappast, i sammanhanget, utgöra ett betydande hot mot dem.

"Hot" om att ingen kommer är ju "hot" om man nu vill svänga sej med de termerna...

Och som @tara tar upp... Om ingen anmäler sej som volontär faller hela tävlingen på det med ! (HOT !)

så beroende på var man lägger "hotnivån" har det nog varit MASSOR med hot ! ;)

Nä, man undrar ju om de har utsatts för hot och hat på riktigt? Visst, det kan vara snubbar med brunanstrukna åsikter som gått bananas över att läsa om namnbytet på FB (något av dem) som hatat via sociala medier.

Jag kollade biljettförsäljningen för några dgr sedan på den viktigaste helgen och det var nästan inga biljetter sålda överhuvudtaget. Plus att mängder med utställare och sponsorer hoppat av.

Sedan tror jag att dom blandar ihop hat och kritik. Vet ju att Lisen pratar om hat och negativa människor medan jag ser människor som står upp för mänskliga rättigheter och inte säljer sin ryggrad som Lisen gjort.

Ödets ironi: Lisen förstör delvis sitt goda rykte bara för att Jana skulle ändra sig 2 dgr senare :grin:

Jag kollade biljettförsäljningen för några dgr sedan på den viktigaste helgen och det var nästan inga biljetter sålda överhuvudtaget. Plus att mängder med utställare och sponsorer hoppat av.

Sedan tror jag att dom blandar ihop hat och kritik. Vet ju att Lisen pratar om hat och negativa människor medan jag ser människor som står upp för mänskliga rättigheter och inte säljer sin ryggrad som Lisen gjort.

Ödets ironi: Lisen förstör delvis sitt goda rykte bara för att Jana skulle ändra sig 2 dgr senare :grin:
Men är etik och moral hennes grej då, trodde hon var mer affärskvinna?

Jag tycker det låter mycket troligare att det är beroende på sponsorer som drar sig ur, utställare som avbokar. låg biljettförsäljning och brist på volontärer än rena olagliga hot. Det vore väl dock att tappa ansiktet om man erkänner att man får krypa till korset pga "pöbelns" tilltag än att skylla på sagda "pöbel" för att de hotat dem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show blir al Shira'aa Falsterbo Horse Show. Nu hoppar sponsorn St Hippolyt av hästfesten. – Vi har bett dem ta bort...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter massiv kritik mot samarbetet med Al Shira'aa Stables går nu Falsterbo Horse Show ut med ett omfattande försvar för beslutet. Bland...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den anrika tävlingen Falsterbo Horse Show byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Orsaken är ett nytt sponsoravtal – som får...
Svar
0
· Visningar
127
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show byter namn – till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Anledningen är ett nytt avtal med en sponsor från Förenade...
Svar
0
· Visningar
95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka