Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stiftelsen äger åtminstone delar av marken.Är det någon som vet vem som äger marken som tävlingarna hålls på?
Läste någonstans att politiker i kommunen ville dra in bidrag till tävlingen, undrar om det är deras mark också?
Det konstiga är att det inte går att få uppgifter om vem som äger falsterbo 4:206 (hopp och dressyrbanan) eller falsterbo 5:253 (stallarna). Lantmäteriet rekommenderar att kontakta deras kundtjänst för info om fastighetenStiftelsen äger åtminstone delar av marken.
Nu blev det riktigt intressantDet konstiga är att det inte går att få uppgifter om vem som äger falsterbo 4:206 (hopp och dressyrbanan) eller falsterbo 5:253 (stallarna). Lantmäteriet rekommenderar att kontakta deras kundtjänst för info om fastigheten![]()
Du tänker att det vore bättre om man säljer och bebygger marken? För det lär ju vara det enda kommunen kommer göra om de får chansenÄr det någon som vet vem som äger marken som tävlingarna hålls på?
Läste någonstans att politiker i kommunen ville dra in bidrag till tävlingen, undrar om det är deras mark också?
Nej, varför skulle jag göra det?Du tänker att det vore bättre om man säljer och bebygger marken? För det lär ju vara det enda kommunen kommer göra om de får chansen![]()
Det är ingen som kommer våga bygga nytt på Falsterbonästet med tanke på den erosion som sker. De fick väl inte ens någon meteorologisk vinter i år. Marken där är oerhört instabil och osäker.Du tänker att det vore bättre om man säljer och bebygger marken? För det lär ju vara det enda kommunen kommer göra om de får chansen![]()
Nu blev det riktigt intressant![]()
Hoppas att de som ändå åker dit tar med sig Pride-flaggor att vifta med. Männen får gärna börja hångla under prisutdelningen också.
Låt oss göra FAE stolta över att de valde Sverige.
Det finns planer på att bygga ett stort lyxhotell mindre än en kilometer från tävlingsområdet, i anslutning till gamla Falsterbo strandbad. Peter Stordalen som ska bygga - så han har tydligen inga problem med att våga bygga nytt på Näset.Det är ingen som kommer våga bygga nytt på Falsterbonästet med tanke på den erosion som sker. De fick väl inte ens någon meteorologisk vinter i år. Marken där är oerhört instabil och osäker.
Den gata som bebyggdes precis bredvid stallområdet är väl hyfsat ny? Backavägen? Jag skulle in och Google Maps:a gatan för att se om det gick att luska ut när och ser att någon har varit inne och roat sig. Verkar dock bara vara i en av skalornaDet finns planer på att bygga ett stort lyxhotell mindre än en kilometer från tävlingsområdet, i anslutning till gamla Falsterbo strandbad. Peter Stordalen som ska bygga - så han har tydligen inga problem med att våga bygga nytt på Näset.
Det är jag som börjar bli gammal. Byggdes typ 2007, jag minns det som att det inte var så länge sedan...Den gata som bebyggdes precis bredvid stallområdet är väl hyfsat ny? Backavägen?
Fast vi hade en gmmalskola o ar skänkt titel kommunen för att det all framtid skulle vara skola där för lokala barn. Den sålde kommunen till privatboende. Trist , nu har de byggt förort i närheten och skolan skulle passa väl. Den håller väl inte stadsbornas krav antar jag. Det går alltså att komma förbi sådana krav.Att använda tävlingsområdet till annat är omöjligt.Marken donerades till kommunen i mitten av 1960-talet. Villkoret var dock att det bara utnyttjades för rid- och tävlingsverksamhet.
https://www.skd.se/2011-04-28/gront-ljus-for-fortsatt-hastshow
Vet inte vilken det av området som avses
Så marken är på sätt och vis värdelös eftersom man måste ha hästtävlingar där
För all tid och evighet verkar det som?
Tondövt så det förslår från Wannius sida.Jag är generellt inte så förtjust i kopplingarna sport och UAE, och nu verkar det som att företag även gått in och sponsrat anrika Falsterbo.
Al Shira'aa Falsterbo Horse Show blir nya namnet.
Vad tycker ni om kopplingarna mellan ridsport/sport generellt och företag och personer från UAE? Sportwashing är något som har diskuterats länge, och nu kanske även bör tas upp igen inom ridsporten.
Vilket inte är ovanligt iofsTondövt så det förslår från Wannius sida.
Men måste det vara i nuvarande regi? Skulle inte kommunen t.ex. kunna arrangera lokaltävlingar för ponny på sin del? Eller varför inte ridborgardagar för valda malmöbor?Att använda tävlingsområdet till annat är omöjligt.Marken donerades till kommunen i mitten av 1960-talet. Villkoret var dock att det bara utnyttjades för rid- och tävlingsverksamhet.
Tanken med min fråga om vem som ägde marken var att om stiftelsen måste arrendera mark så skulle arrendatorerna kunna dra sig ur. Dock förstår jag att de har avtal men man skulle kunna välja att inte förlänga dessa när de går ut.Att använda tävlingsområdet till annat är omöjligt.Marken donerades till kommunen i mitten av 1960-talet. Villkoret var dock att det bara utnyttjades för rid- och tävlingsverksamhet.