Ja, precis så är det jag försöker förklara. Det är inte så att jag glatt klev upp min vanliga tid för en vecka sedan och nu blir det överjävligt pga en timmes förskjutning. Utan det var jävligt redan tidigare, och nu blir det ännu mer jävligt.
Men jag ska också säga, kanske ger det någon annan lite hopp, att jag hoppades på att få lite mindre sömnbehov och bli förskjuten lite tidigare, med åldern. Hade hört det av andra och det har faktiskt blivit så även för mig. Upp till 30-35 var det ännu kämpigare...
(Sedan har jag också blivit mer känslig för sömnbrist efter en utmattning, men det är en annan historia)
Förlåt, får inte riktigt ihop det jag skriver känner jag. Menade inte det riktat
mot dig, det var menat kommenterande till att någon igår frågade om vi som har det kämpigt på morgonen har frågat om att få börja jobbet senare. Du har inte bidragit till att jag inte ser det som en möjlighet ❤
Det jag kommenterade i ditt och
@Enya 's inlägg var det om sömnbrist, även om det ÄR något som väldigt många av oss helt enkelt ser som en självklar del av livet, så är det också lite vanskligt att normalisera det utan att också nyansera det. Det har återkommande rapporterats om att vi minskat sömntiden generellt och att en del forskare ser risker med det, eftersom vi i grunden är samma biologiska varelser som förr i tiden. Men det är nog en annan tråd, det är ett större ämne än just övergången till sommartid.