För mig går restauranger med enbart facebook eller instagram bort helt.
Snabbmatställen som kör sushi eller pizza må så vara om de bara finns på facebook och instagram, men restauranger med riktig mat, som helt saknar hemsida är väldigt exkluderande.
På något sätt sätt är ju kategorin snabbmatställen rätt lika, även om de är olika, och en Capricciosa eller en blandad sushi finns ju i princip på varje ställe, överallt i hela Sverige, om än att vissa ställen "gör det bättre" än andra.
Hellre en lite vagare hemsida där man skriver ut basfakta som normala öppettider är xx-yy, på sommaren har vi stängt under juli eller på sommaren har vi utökade öppettider eller hur det nu är, och här vi visar här ett exempel på vår meny från det-och-det datumet, och en mer generisk beskrivning av vilken sorts mat de serverar och vilket prisläge de håller sig till.
Och så viktigast: ett telefonnummer, så att man kan ringa och fråga.
Gör man så, så räcker det ju med att uppdatera hemsidan en eller ett par gånger om året.
Men så fruktansvärt dyrt är det ju inte med en enkel hemsida, och heller inte så fruktansvärt svårt.
Av någon för okänd anledning, så kommer jag faktiskt in på instagram på en av mina datorer, och har försökt att kolla just menyn på en specifik restaurang. Men den bilden var så dålig, så det gick inte att läsa mer en del.
Och inget telefonnummer till den restaurangen gick att hitta den vägen...