Fiktiva starka kvinnliga karaktärer i litteraturen

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag försöker komma på starka kvinnliga karaktärer i litteraturen . Jag kom så långt som Pippi Långstrump och Scarlett O Hara sen är det typ blankt. Men det måste ju finnas fler så undrar om Buke kan hjälpa mig?

Funderar lite på vem jag skulle kunna likna min karaktär i min roman vid
.Hon är en stark ung kvinna på väg mot självständighet och att utforska sig själv och även kärleken för första gången. Men hon har också en stark mor som minst sagt står i vägen för henne och självständighet. Hennes mor skulle helst se att hon bara lämnar huset i sällskap av sin kammarjungfu (min roman utspelar sig 1917 så ni inte tror att jag satt in en kammarjungfu i en modern roman 😄)

.Hon är en stark ung kvinna på väg mot självständighet och att utforska sig själv och även kärleken för första gången. Men hon har också en stark mor som minst sagt står i vägen för henne och självständighet. Hennes mor skulle helst se att hon bara lämnar huset i sällskap av sin kammarjungfu (min roman utspelar sig 1917 så ni inte tror att jag satt in en kammarjungfu i en modern roman 😄)
Karaktärerna i Lisa och Lilly av Mian Lodalen?

Scout

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 347
Senast: BernT
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 273
Senast: Twihard
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Squie
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 339
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka