Hur är kulturen angående AW på er arbetsplats?

Absolut, men det är lite tradigt höra på gnället. Hade inte brytt mig om de höll det för sig själva. Jag gnäller ju inte på dem som går liksom. Sen gör ju det att vi som inte vill gå blir tvingade för man gör det obligatoriskt.
Nej, men det är ju en sak att det är tröttsamt att höra på gnället - en annan sak att säg att deltagandet är obligatoriskt. Hur funkar det egentligen? Räknas det som arbetsvägran om man inte deltar, trots att det är obetalt och utanför arbetstid? Står det någonting om det i kontraktet?
Om inte skulle jag helt enkelt sagt att det inte passar och låtit bli att gå. Till slut blir det också normalt.

Nej, men det är ju en sak att det är tröttsamt att höra på gnället - en annan sak att säg att deltagandet är obligatoriskt. Hur funkar det egentligen? Räknas det som arbetsvägran om man inte deltar, trots att det är obetalt och utanför arbetstid? Står det någonting om det i kontraktet?
Om inte skulle jag helt enkelt sagt att det inte passar och låtit bli att gå. Till slut blir det också normalt.
Vet ej faktiskt. Det har ju varit julledigt nu så inte haft någon att fråga men ska ta det under veckan och meddela att jag inte kommer följa med om jag inte får betalt.

Där jag jobbar nu tror jag ingen har det, inget som märks iaf. Men där jag var förut fanns det de med grava alkoholproblem och de söp på som fan och man fnissade åt att nu är tok-JensBertil svin full igen medans jag satt förskräckt och bara ville hem.

Fast du skrev förut att det dracks rejält vilket resulterade i ett beteende som inte var bra mot kolleger. Det är allvarliga alkoholproblem i min bok. Helt oacceptabelt.

Fast du skrev förut att det dracks rejält vilket resulterade i ett beteende som inte var bra mot kolleger. Det är allvarliga alkoholproblem i min bok. Helt oacceptabelt.
Nja jag vet inte. Alla har ju olika tröskel. Jag är jättekänslig när det gäller alkohol och kollegor, jag tycker det blir obehagligt väldigt fort. Medan andra kanske har en mycket högre tröskel för vad de tycker är ok och inte. Men jag vet ju att jag tycker många blir obehagliga och därför väljer jag att inte gå, tyvärr klagas det då.

Absolut, men det är lite tradigt höra på gnället. Hade inte brytt mig om de höll det för sig själva. Jag gnäller ju inte på dem som går liksom. Sen gör ju det att vi som inte vill gå blir tvingade för man gör det obligatoriskt.
Vill du få stöd i protester så tipsar jag om avsnitt #211 av podden Flashback forever där just detta avhandlas. Det är ju en humorpodd, men de ställer faktiskt frågan till facket också, för att reda ut vad som gäller :)

Eller så kontaktar du facket själv på din arbetsplats. Märkligt att inte skyddsombud redan reagerat i mina ögon…

Inte mycket till AW förutom när företaget bjuder på julbord. Inga sura miner bland närmaste kollegor. Förutom Head of Operations som förra året försökte få med mig och en till på julbord genom att muta med att hon skulle köpa pizza till oss om vi kom med. Blev ingen pizza och jag är glad att jag aldrig gick då det hela slutade med att en anställd gick sparken för sexuella trakasserier under julbordet.

Antal anställda är lite drygt 100 så ett litet företag.
Var ingen som försökte muta eller övertala i år iallafall. 😃

Vill du få stöd i protester så tipsar jag om avsnitt #211 av podden Flashback forever där just detta avhandlas. Det är ju en humorpodd, men de ställer faktiskt frågan till facket också, för att reda ut vad som gäller :)

Eller så kontaktar du facket själv på din arbetsplats. Märkligt att inte skyddsombud redan reagerat i mina ögon…
Jag brukar bara säga att jag inte vill om det inte är arbetstid och därmed betalt 😂 jag kommer nog byta jobb i år så jag orkar inte engagera mig så mycket. Men ska lyssna på avsnittet för blev nyfiken 😄

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 679
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 366
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 675
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka