Nu har jag bara läst huvudinlägget.
När jag träffade min make, så var han också springpojke åt sin mamma och systrar. De tog hjälp av honom till ALLT, från att städa huset inför bjudningar, laga cyklar, fixa diverse saker, till att köra och tanka bil mm mm, you name it. Köpte presenter, gåvor mm mm till syskonbarn vid resor osv.
Dessutom jobbade han i sin fars företag. Så det mesta i hans liv kretsade kring ganska familj.
När jag sedan kom in i hans liv och han plötsligt fick annat att fokusera på och lägga tid på, så blev det ju en chock för mamma och systrar, vem skulle nu hjälpa dem med allt?
Vi har ju såklart pratat en del kring detta, för jag var ju inte direkt intresserad av att utveckla vårt förhållande vidare om det skulle fortsätta på samma vis, vilket min make ju också förstod, men han såg inte det som något problem när han var singel, för han hade ju inget annat att göra ändå med den tiden han la på att hjälpa.
Men han insåg ju själv också, att det inte fanns någon hållbarhet i att fortsätta så, om vi skulle komma vidare i vårt förhållande med att bilda familj osv osv.
Nog har jag varit/är en nagel i ögat, framförallt hos mamman, eftersom jag inte har problem med att sätta ner foten och säga nej. Men det bryr jag mig inte så mycket om.
Syskonen har ju dock inte varit något problem senaste tiden. De har liksom fattat det hela
Du skrev att han har utmattningssyndrom. Är det relaterat till familjen, jobb eller att han känner att han dras mellan dig och familjen?
Vad säger han själv om nuvarande relation till familjen?