Vem sparar ens kläder i 50 årJag fick min mosters gamla amnings-bh från 70-talet för några månader sen
Jag har inte provat om den passar
@Svartkatt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem sparar ens kläder i 50 årJag fick min mosters gamla amnings-bh från 70-talet för några månader sen
Jag har inte provat om den passar
@Svartkatt
OK.
Jag tror vi rätt ser olika på situationen?
Genom livet har jag sett trepartsrelationer som fungerat. De är sällan livslånga, få relationer är det. De har inte i nån större grad påverkat livet personerna och närstående levt.
Mycket beror på det liv man lever. Om man har ett rörligt liv med resor och aktiviteter, om man lever ett aktivt socialt liv i olika kretsar, Dessutom hur nära sammansvetsade par är.
Det behöver inte finnas smusslande och intrassling. Eller ens specielt mycket lögner.
Det här är jättesvårt att svara på när vi vet så lite. Kan ju vara tvärtom också. Många separerade föräldrar å andra sidan tjafsar mm. Det är jobbigare tänker jag.Fast TS är mamma till barnet, och för barnets intrassling i eventuella lögner så har hon ett ansvar. Dock är det inte så tydlig hur mycket barnet har möjlighet att märka att något pågår, men det är något att beakta, och barn snappar upp väldigt snabbt när något är skumt.
Välkommen till karamelldrottningens släktVem sparar ens kläder i 50 årOch vem ger vidare sina underkläder till någon annan. Märkligt, helt oberoende av att det nu dessutom var en ammnings-bh.
Jag vet inte om rätt och fel existerar i relationer. Pappan till barnet har en ny relation på gång, en person som kan bli en del av familjen. Samtidigt har Ts och pappan fortfarande en sexuell relation. Ts kommer tillslut ev ha en relation till pappans nya partner, barnet kommer ha en relation till pappans nya partner, ts fd svärföräldrar kommer ha en relation till pappans nya partner, en del av Ts och pappans gemensamma vänner kommer att ha en relation till pappans nya partner. Om det kommer fram att pappan och Ts har eller har haft en sexuellt relation samtidigt som pappan och den nya partnern varit i ett förhållande, kommer det sannolikt bli rörigt. Allt det beror såklart på hur långvarig relationen med den nya partnern blir. Även om partnern är ny i familjen nu så kanske hon kommer att stanna och då är det plötligt en otrohetsaffär inom familjen.Egentligen är det ju inte TS som gör något fel? Det är ju X:et.
Frågan är väl dels hur mycket barnet förstår av det som pågår mellan de vuxna och där spelar det så klart in hur öppna relationerna är inför barnet. Sen är det förmodligen en förmildrande omständighet att TS är barnets mamma och hon vet om relationen med den andra kvinnan. Kan tänka mig att barnet hade hamnat i en mycket otrevlig sits om den ena föräldern hade vänstrat med någon annan bakom ryggen på den andra föräldern.
Hur eller hur tycker jag ansvaret mest ligger på exet här. Det är han som har en annan relation.
Det behöver ju inte betyda att man smusslar särskilt mycket. Oavsett brukar man väl försöka hålla sina barn på avstånd från sitt sex.Men @Thaliaste skrev om ts situation, där förekommer smussel iom att den nya kvinnan inte vet om att mannen ligger med sitt ex![]()
Det behöver ju inte betyda att man smusslar särskilt mycket. Oavsett brukar man väl försöka hålla sina barn på avstånd från sitt sex.
Är barnet så pass stort som det verkar här hade jag inte haft några betänkligheter.Barnet, tonåring, vet att vi träffas som vänner. Säger alltid att jag ska hem till honom. Men vad vi gör behöver hon inte veta.
Hon är glad att vi är vänner och umgås!
Hon vet inte riktigt om den andra kvinna n, pappan har mnt att han "umgås" med henne men inga detaljer och hon vill heller inte veta säger hon.
Hur du har valt att leva har jag ingen fundering kring - mer än att jag skulle föredra om han redde upp sina känslor först. Han har ett så starkt band till dig att ni inte kan sluta träffas samtidigt som han har känslor för nån annan. Det låter som upplagt för ett framtida kaos som jag kanske inte hade velat vara en del av.Fått lite svar nu tack
Om jag nu utvecklar det hela.
Jag är alltså singel, men mår bra att träffa exet. Vi har ett starkt band som gör att vi ej kan sluta träffas, samtidigt som vi inte "ska" vara ihop just nu..
Men om det är så att han även har känslor för en annan samtidigt?
Jag har inga förpliktelser gentemot det personen.. Är ju som sagt singel.
Ändrar detta er syn på hur jag valt att leva just nu?
Är det en tonåring hade jag nog inte brytt mig nämnvärt. Det hade nog varit värre med ett yngre barn (för pappan) om det ibland är du som sover där och den andra kvinnan kanske får umgås med barnet. Det finns ju vissa risker att det läcker information så att säga och att barnet hamnar mitt i en konflikt. Även om det inte är mitt problem egentligen hade jag nog känt ett visst ansvar där om jag varit inblandad.Barnet, tonåring, vet att vi träffas som vänner. Säger alltid att jag ska hem till honom. Men vad vi gör behöver hon inte veta.
Hon är glad att vi är vänner och umgås!
Hon vet inte riktigt om den andra kvinna n, pappan har mnt att han "umgås" med henne men inga detaljer och hon vill heller inte veta säger hon.
Rent krasst ser jag ingen framtid mellan dom 2.Jag vet inte om rätt och fel existerar i relationer. Pappan till barnet har en ny relation på gång, en person som kan bli en del av familjen. Samtidigt har Ts och pappan fortfarande en sexuell relation. Ts kommer tillslut ev ha en relation till pappans nya partner, barnet kommer ha en relation till pappans nya partner, ts fd svärföräldrar kommer ha en relation till pappans nya partner, en del av Ts och pappans gemensamma vänner kommer att ha en relation till pappans nya partner. Om det kommer fram att pappan och Ts har eller har haft en sexuellt relation samtidigt som pappan och den nya partnern varit i ett förhållande, kommer det sannolikt bli rörigt. Allt det beror såklart på hur långvarig relationen med den nya partnern blir. Även om partnern är ny i familjen nu så kanske hon kommer att stanna och då är det plötligt en otrohetsaffär inom familjen.
Som en person som ogillar röriga relationer och drama, hade jag helt klart undvikit det.