Separera med barn

Nej. Två personer är alltid två personer. De blir inte ett, det är varken möjligt eller önskvärt att bli ett. Var och en ansvarar för sina egna handlingar, precis som alla människor alltid måste göra.
-Att man ser varandra som en enhet betyder inte att den ena eller den andra inte har ansvar för sitt sig själv. En del par jag känner är verkligen en enhet, håller ihop i vått o torrt, försvarar varandra om det är något osv och det är så vackert. Vägen dit kan vara lång.

-Att man ser varandra som en enhet betyder inte att den ena eller den andra inte har ansvar för sitt sig själv. En del par jag känner är verkligen en enhet, håller ihop i vått o torrt, försvarar varandra om det är något osv och det är så vackert. Vägen dit kan vara lång.
Det behöver verkligen inte vara vackert, det kan lika gärna vara så att den ena partnern har sådana hållhakar på den andra att denne inte får vara en självständig individ.

Men usch vilket påhopp! Det värsta är tydligen att han inte inte mår riktigt bra psykiskt, det är därför han sover jättemycket och gör rätt lite och det rår han inte för. Hon säger att han i grund o botten är en fin person. Jag skulle till ex kunna föreslå hushållsnära tjänster, om dom har råd med det.

Men usch vilket påhopp! Det värsta är tydligen att han inte inte mår riktigt bra psykiskt, det är därför han sover jättemycket och gör rätt lite och det rår han inte för. Hon säger att han i grund o botten är en fin person. Jag skulle till ex kunna föreslå hushållsnära tjänster, om dom har råd med det.
På vilket sätt ska hushållsnära tjänster hjälpa till med att han inte kan se sin egen del i relationen och se saker ur någon annans perspektiv än sitt eget? Om det fanns minsta vilja hos mannen att göra något för att rädda relationen så hade det kanske varit värt att jobba på det, men det gör det ju inte. Hur ska man kunna rädda något där den ena parten inte medverkar?

På vilket sätt ska hushållsnära tjänster hjälpa till med att han inte kan se sin egen del i relationen och se saker ur någon annans perspektiv än sitt eget? Om det fanns minsta vilja hos mannen att göra något för att rädda relationen så hade det kanske varit värt att jobba på det, men det gör det ju inte. Hur ska man kunna rädda något där den ena parten inte medverkar?
Har du läst allt ts skrivit? Hennes man är delvis utbränd och sover kopiöst mycket om han får. Hushållsnära tjänster skulle ta hans del av hushållsarbetet så att han kan sova med gott samvete, eller gå ut och leka med sonen eller något annat som ger ny energi.

Har du läst allt ts skrivit? Hennes man är delvis utbränd och sover kopiöst mycket om han får. Hushållsnära tjänster skulle ta hans del av hushållsarbetet så att han kan sova med gott samvete, eller gå ut och leka med sonen eller något annat som ger ny energi.
Ja jag har läst alla hennes inlägg i den här tråden och det framkommer att det var år sedan, att TS själv drabbats av utmattning och att TS man skaffat ett nytt mer krävande jobb trots att han redan var utmattad att han inte vill ta hjälp för sin utmattning. När TS och han varit på parterapi har han uttryckligen sagt att han inte klarar av att se det från hennes synvinkel och att hans enda problem i relationen är att han får för lite sex medan hon har en hel lista på saker som är problem när det kommer till att få deras gemensamma liv att gå ihop och hon kämpar på trots att även hon är helt slut. Han verkar tro att man byter hushålls "tjänster" mot sex (rödflagg om något) och att det inte "hjälper" om han gör mer hushållsarbete får han får ändå inte sex i utbyte.

Ärligt talat från en som haft 3+ utmattnigar, orkar han ha sex men inte orkar diska eller passa sitt barn, då är det en fråga om prioriteringar från hans sida, inte utmattning.

Det värsta är inte att han mår psykiskt dåligt. Det värsta är att han inte tar ansvar för det och ser till att HAN söker hjälp för det. Det värsta är att han förväntar sig att hon ska ta hand om honom, barnet, hemmet, deras liv. Det värsta är att han inte ser det. Det värsta är att det enda han vill ska förändras är att han ska ha rätt till sex. Det värsta är att han är han bara tänker på sig själv. Det värsta är att han inte ser sin partner som en människa utan som en robot. Det värsta är att han inte ser vad det gör med deras barn. Att du inte kan läsa vad hon skriver om sig själv? Hon gör ju ALLT.

-Och alla andra som yttrar sig här uppmuntrar ts att separera. Jag vill vara en motpol och förmedla hopp.
Stopp och stanna. Vi är många som ser separation som en möjlig lösning för att låta ansvaret för problemet stanna där det hör hemma och minimera skadorna. Det är väl om något att förmedla hopp, att oavsett om man separerar eller inte så finns det hopp för en bättre framtid för TS. Sen låter det som att en separation behövs, på det som skrivits.

Om en nu mår så psykiskt dåligt är det ens förbannade plikt som förälder att ta hjälp.

Att inte göra ett skit hemma och sedan gnälla på att ens partner inte vill ha sex är så satans lågt det kan bli.

TS kommer att ha det mycket bättre utan två barn att ta hand om...

Senast ändrad:
Skulle se det som ett alternativ OM partnern även tog hjälp med att bli frisk från sin utmattning och en vilja att bli frisk och inte en anledning till att inte göra något för "jag är ju sjuk/utmattad".

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 832
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 561
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 280
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 529
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar