Skaffa barn eller inte

Det här tror jag är det viktigaste faktiskt.

Om du jämför med mig som fortfarande efter 24 år är fjolligt förälskad i min sambo så tycker jag att du skall fundera över relationen först och främst.
Det verkar som att den drar ner dig i stället för att lyfta upp dig.
Otroligt fint att läsa och även inspirerande att höra att det finns exempel såsom ditt eget. Så vill ju jag också känna efter 24 år. Tack för att du delar med dig. :heart

Men alltså... Dumpa.
En vettig partner försöker lyfta en. Inte få dig att tänka att du är "dålig" när du själv ser dig som stark, driven och empatisk.

Om du lämnar, och OM det skulle visa sig vara fel beslut, att du ändå vill vara ihop med honom, tja, då finns det inget som säger att ni inte kan hitta tillbaka till varandra igen. Du vet vad du har, men inte vad du kan få. Stanna inte kvar av rädsla för vad som händer om du inte är ihop med honom. Ska du stanna kvar så ska det vara för att du vill vara med honom, för att era liv blir bättre tillsammans och det ger dig så mycket positivt att du inte vill vara utan honom. Varför annars ha en parrelation?

Förövrigt, vem mår inte dåligt av att tex bli av med jobbet? Det är ju där man i en parrelation får hjälpas åt och hitta vägar tillbaka till bra mående, nytt jobb osv. För egen del, när jag mått dåligt av dålig jobbsituation, då har min nuvarande partner enbart peppat mig att orka göra något bättre, och försökt underlätta för mig på hemmaplan för att jag ska ha energi att söka nya jobb.
Instämmer. Jag tycker killen verkar manipulativ och skuldbelägger ts, istället för att moget resonera om att de har olika önskemål.

Jag håller med både dig och kommentarerna efter ditt inlägg. Jag hade ju själv en mamma som hade problem med depressioner och social fobi hela uppväxten, som jag var mamma åt från tidig ålder. Jag ser det som ynnest att få ha vuxit upp med de erfarenheter jag har dock och det har varit ett driv i livet, för mig själv att ta hand om min egen hälsa, fysisk såväl som mental. Är själv PT och försöker att inspirera andra till att ta tag i sina liv och må bättre.

Min partners uttalanden om att jag inte skulle må bra av att skaffa barn för att jag mått så dåligt i perioder känns lite orättvisa från mitt perspektiv, då jag aldrig varit deprimerad förrän jag träffade honom. Jag har ju varit osäker från starten av relationen och var som sagt aldrig förälskad (han vet detta, vill jag bara tillägga). Sen var det som att negativa saker eskalerade i och med att jag levt i en relation jag ifrågasatt i ett antal år nu.

Jag hade aldrig heller velat ha barn med någon som jag inte trodde skulle bli en fantastisk förälder åt mina barn och som jag också kan vara en kärleksfull förebild tillsammans med inför mina barn. Den grunden hade jag inte velat vara utan, och den har jag tyvärr tvivlat på i nuvarande relation långt innan han sa att han inte vill ha barn.

Men.... Varför är du tillsammans med honom?

Skulle någon jag var tsm med känna sådär, men inte göra slut, skulle jag tycka det var väldigt taskigt faktiskt, både mot mig och mot sig själv.

Sen är det inte så lätt alltid och lättare att se som utomstående eller i sin egen backspegel. Men jag tycker det du skriver här i tråden bara leder åt ett håll, du verkar veta vad du vill egentligen.

Senast ändrad:
Jag håller med både dig och kommentarerna efter ditt inlägg. Jag hade ju själv en mamma som hade problem med depressioner och social fobi hela uppväxten, som jag var mamma åt från tidig ålder. Jag ser det som ynnest att få ha vuxit upp med de erfarenheter jag har dock och det har varit ett driv i livet, för mig själv att ta hand om min egen hälsa, fysisk såväl som mental. Är själv PT och försöker att inspirera andra till att ta tag i sina liv och må bättre.

Min partners uttalanden om att jag inte skulle må bra av att skaffa barn för att jag mått så dåligt i perioder känns lite orättvisa från mitt perspektiv, då jag aldrig varit deprimerad förrän jag träffade honom. Jag har ju varit osäker från starten av relationen och var som sagt aldrig förälskad (han vet detta, vill jag bara tillägga). Sen var det som att negativa saker eskalerade i och med att jag levt i en relation jag ifrågasatt i ett antal år nu.

Jag hade aldrig heller velat ha barn med någon som jag inte trodde skulle bli en fantastisk förälder åt mina barn och som jag också kan vara en kärleksfull förebild tillsammans med inför mina barn. Den grunden hade jag inte velat vara utan, och den har jag tyvärr tvivlat på i nuvarande relation långt innan han sa att han inte vill ha barn.
Men snälla, snälla du - lämna relationen! Du mår ju inte bra av den! :heart

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 859
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 605
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 745
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat