Restauranger som enbart hänvisar till Instagram på sin hemsida

Inte för mig sedan några månader tillbaka i alla fall. Man ser sidan i 2 sekunder, sedan tas den bort och ersätts av en inloggningsruta. Försöker man något (som inte är att registrera konto eller logga in) så upprepas det.

Jag vill minnas att det förr gick att kolla en stund innan sånt dök upp.

Testade nu och för mig fungerar det utmärkt från mobilen

Håller med om att det är världens konstigaste grej, ha en hemsida men hänvisa till "andra sidor" för meny eller annan viktig info... Har både FB och insta men NEJ det är inte därför jag kollar deras hemsida. Jag kollar hemsidan för jag vill ha MER information. När de då hänvisar till en FB sida eller insta så är det dessutom OFTAST inte mer information man får utan på sin höjd samma info som hemsidan.

För mej personligen är det oftast ett icke problem iom att jag äter "ute" 0/7 dagar, men ska man fixa en "äta ute" och vill kolla vart man ska gå så gör detta ÄNNU mer att det bidrar till äta ute 0/7 dagar. Så det ökar inte min benägenhet att äta ute...

Blir lätt irrirterad när jag går in på en hemsida för en restaurang för att kolla in menyn och enda hänvisningen som finns är att man kan se menyn på Instagram. Vad tycker buke om fenomenet? Har varit med om det flertal gånger nu senaste tiden..
Jag ser det inte som konstigt. Hemsidan är väll mer statisk och instagram mer rörligt, vanligt och begripligt i mina ögon. Så länge det finns en länk borde det inte vara några problem att hitta och man kommer in även utan eget konto.

Jag ser det inte som konstigt. Hemsidan är väll mer statisk och instagram mer rörligt, vanligt och begripligt i mina ögon. Så länge det finns en länk borde det inte vara några problem att hitta och man kommer in även utan eget konto.
Precis, ibland kanske de köpt en hemsida men att de måste betala för uppdateringar då de inte kan göra det själva och då är det ju smidigare att tillhandahålla en uppdaterad meny via sociala medier.

Brorsan har bara Instagram och facebook så jag ska helt klart tipsa honom om att skaffa en hemsida för det viktigaste. Hans pizzor är inte som de flesta vanliga pizzeriapizzor så en hemsida med information om hans närproducerade ingredienser och surdegen Doris hade nog varit bra!

Kan inte nån publicera en random Insta-länk ni tror att jag får komma åt, så ska jag visa hur det ser ut :-)

1743088073232.webp

På denna kommer en sida med 2 sekunder "Something went wrong" först, så det kanske är också andra problem? (Kan vara jag som sitter bakom en konstig IT-infrastruktur just nu också som hindrar detta)

På mobilen (Safari) kan jag få se titelsidan med alla thumbnails, men så fort jag klickar på en bild så är det krav på inloggning.

Kan du inte klicka bort den? Det kan jag när jag går in nämligen (i en browser där jag inte är inloggad på instagram).
Nej, men nu gissar jag att just det beteendet beror på var jag är.

Även på denna länk så funkar det på mobilen såhär:På mobilen (Safari) kan jag få se titelsidan med alla thumbnails, men så fort jag klickar på en bild så är det krav på inloggning.

På mobilen kan jag se den där titelsidan med små bilder, men kan inte navigera vidare, då kommer inloggningen upp som modal.

Det går bort för mig. Men ännu tokigare i somras när vi körde i Småland på semestern o utanför ett köpcenter stod en foodtruck med hamburgare. Ställde mig vid luckan men fick inte beställa personligen, man va tvungen att lägga in en app o beställa därigenom. Vi gick ju vidare till nästa ställe. Kändes inte som nån större vits när man är på genomfart.

Det går bort för mig. Men ännu tokigare i somras när vi körde i Småland på semestern o utanför ett köpcenter stod en foodtruck med hamburgare. Ställde mig vid luckan men fick inte beställa personligen, man va tvungen att lägga in en app o beställa därigenom. Vi gick ju vidare till nästa ställe. Kändes inte som nån större vits när man är på genomfart.
Det är väll hela pinchos koncept att man måste ha en app för att beställa.

Jag brukar inte käka ute så har inte problem med fenomenet men då jag inte har instagram( eller facebook för den delen) så skulle det givetvis vara ett problem för mig om jag inte kom år informationen.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
281
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: DeCloe
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 484
Senast: monster1
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
1 007
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka