Nu måste man väl dessutom tydligt skilja de båda åt på lönespecifikationen?Fortsätter på samma spår: de allra flesta jobb jag haft som timanställd (ett gäng) har angett lönen inkl semesterersättning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu måste man väl dessutom tydligt skilja de båda åt på lönespecifikationen?Fortsätter på samma spår: de allra flesta jobb jag haft som timanställd (ett gäng) har angett lönen inkl semesterersättning.
Jag tänker att det skulle vara väldigt avigt att bara ha 5-6 knivar och gafflar...
Nu måste man väl dessutom tydligt skilja de båda åt på lönespecifikationen?
Jag har haft problem nu då jag tagit över verksamhet med personer som blir sura när de inte får den lön de tror de gått in på... De tror ju summa x+semesterersättning, men eftersom tidigare ansvariga bara sagt x och då menar inklusive ersättning så blir det ju ett par kronor off per timme. Så irriterande och lätt att undvika om man är tydlig!Jag har dålig koll på om det har förtydligats (inte jobbat på timme på några år nu). Men det hoppas jag, för det har inte alltid framgått på mina!
Eller om folk bara är normalt allmänbildade?. Så irriterande och lätt att undvika om man är tydlig!
Haha jag med mvh hon med 50+ gafflar istället...Jag tänker att det skulle vara väldigt avigt att bara ha 5-6 knivar och gafflar...
Aldrig gäster?Vi är två personer och har nog 6st av varje när det gäller bestick, tror jag.. kommer inte ihåg om det är 6 eller 8, men tror 6st. Vi har de som jag hade innan vi flyttade ihop, och har inte köpt fler. Vi diskar ju varje dag, det har funkat hittills.
Aldrig gäster?
Starta om boxen/hubben/datorn eller vad du nu har.SVTplay klarar inte att synka ljud och bild. Otroligt störande.
Min kollega och chef borde vara det.. känns så störigt att behöva bråka om det så ofta!Eller om folk bara är normalt allmänbildade?
Vi fick ny Hubb av Telenor i höstas. Efter 100 år felanmälde vi det häromdagen... ljudet bilden och texten synkar -100% typ.SVTplay klarar inte att synka ljud och bild. Otroligt störande.
En viss del av det där "förtydligandet" fick det verkligen ännu mer att låta som att lönen är låg.Naaaj vad kefft. Ska tipsa skribenten som tyckte vi var dåliga på grammatik att vi dessutom är dåliga på kriskommunikation. Det kan bli popcorn på riktigt det. Kommunikatörer keffa på kommunikation.
Visa bifogad fil 160887
Det var det första jag såg också. Tycker det skriker om ett företag som tycker att du ska ge allt, jobba på fritiden och gärna gå i väggen för dem.Men gud vilken ofräsch och dåligt skriven annons överlag. Just punkten om "good enough" känns ju också lite lagom sunkig sådär
Jag har bara fyra av varje. Ibland är någon borta också.Jag tänker att det skulle vara väldigt avigt att bara ha 5-6 knivar och gafflar...
Vad betyder kefft?Naaaj vad kefft. Ska tipsa skribenten som tyckte vi var dåliga på grammatik att vi dessutom är dåliga på kriskommunikation. Det kan bli popcorn på riktigt det. Kommunikatörer keffa på kommunikation.
Visa bifogad fil 160887