Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Fler som reagerat nu ser jag 😄

IMG_9251.webp

Jag säger till. (Det gör faktiskt min dotter också. Det har en kollega, som åkte samma buss, berättat :D )
Nästa gång ska jag banne mig vara modig (läs: obekväm) nog att göra det jag också. Det händer som tur är sällan i mitt liv, framförallt för att jag väldigt sällan vistas på platser där sådant här inträffar, men nu är det två gånger på en hyfsat kort tid som det stört mig.

Men gud vilken ofräsch och dåligt skriven annons överlag. Just punkten om "good enough" känns ju också lite lagom sunkig sådär :turd:

Ja, den var verkligen dålig. Jag läste ett klokt inlägg från en rekryterare nyligen att många annonser innehåller både undermåligt språk och slarvfel. Samtidigt som kraven på kandidaten är löjeväckande höga. Det rimmar inte. Jag tänker att det sannolikt får in tillräckligt många ansökningar ändå, och hittar en bra kandidat, men jag vill tro att de missar de bästa. De som fortfarande har möjligheten att ställa krav på sin arbetsgivare och har fler möjligheter.

Den här annonsen var dömd att hamna i hetluften. En kärleksfull känga till min egen bransch, men reklamare och kommunikatörer älskar att höra sina egna röster. LinkedIn svämmar över av oss, som delar och analyserar allt från betydelse till obetydligheter. Här om veckan skrev någon en krönika om att reklambranschen är dåliga på grammatik och responsen var pinsam. Alla skulle synas, höras och försvara branschen. Med andra ord, vi hörs varje chans vi får. Som vår egen lilla icke-efterfrågade journalistkår. Den här annonsen dök upp på Resumé, vår egen branschpress. Så.. sorry not sorry, den här byrån kommer ha att göra kommande dagar 😅

Ja, den var verkligen dålig. Jag läste ett klokt inlägg från en rekryterare nyligen att många annonser innehåller både undermåligt språk och slarvfel. Samtidigt som kraven på kandidaten är löjeväckande höga. Det rimmar inte. Jag tänker att det sannolikt får in tillräckligt många ansökningar ändå, och hittar en bra kandidat, men jag vill tro att de missar de bästa. De som fortfarande har möjligheten att ställa krav på sin arbetsgivare och har fler möjligheter.

Den här annonsen var dömd att hamna i hetluften. En kärleksfull känga till min egen bransch, men reklamare och kommunikatörer älskar att höra sina egna röster. LinkedIn svämmar över av oss, som delar och analyserar allt från betydelse till obetydligheter. Här om veckan skrev någon en krönika om att reklambranschen är dåliga på grammatik och responsen var pinsam. Alla skulle synas, höras och försvara branschen. Med andra ord, vi hörs varje chans vi får. Som vår egen lilla icke-efterfrågade journalistkår. Den här annonsen dök upp på Resumé, vår egen branschpress. Så.. sorry not sorry, den här byrån kommer ha att göra kommande dagar 😅

kitten-cat.gif

Eller? :D

Folk som försöker förhandla lön inkl saker som typ semesterersättning. Det är dömt att bli missförstånd. En timlön är ju ALLTID exklusive semesterersättning...

Jag stör mig på att det inte finns SMÅ isbergssallat-huvuden. Jag köper dem ibland till vissa specifika maträtter där jag vill ha just det krispet - men använder högst en tredjedel av sallaten, resten slängs. Jag skulle önska att det fanns små isbergssallater.....

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 723
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 699
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 499
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka