Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Min hosta sen mitten på december håller i än... Får inte sova nattetid utan sover på dagen när hostan är lite mindre. Minsta lilla aktivitet så blir jag aphostig.
Idag kommer en ny tvättmaskin som ska kopplas in vid leverans. Jag måste alltså hålla mig vaken, och dessutom är det stökigt men om jag börjar plocka så är panikhostan tillbaka :arghh:

Man gör samma sak med vissa postnord paket, är toppen att kunna fixa i förväg så det går fortare att hämta. :)
Inte på samma sätt, på postnord legitimerar man sig i en app, på webbhallen är det nåt annat sätt, de står och tittar på skärmen så jag vet inte vilken sida de är på när jag legitimerar med mobila bankid, de kan ju om de vill scamma folk.

Fast om det är förbetalda (eller fakturerade) varor så är det väl en bra idé att så långt möjligt säkerställa att det är rätt person som hämtar...? Och då är väl BankID toppen? :confused:

Jag stör mig frekvent på BankID men då på att deras ID-funktion aldrig riktigt lyft (läs: fått acceptans) utan mest ses som en plojgrej överallt. Den känns verkligen helt redundant.
Fysiskt ID-kort är mycket bättre men det är väl krångligare för dem så de frågar inte efter det.

Inte på samma sätt, på postnord legitimerar man sig i en app, på webbhallen är det nåt annat sätt, de står och tittar på skärmen så jag vet inte vilken sida de är på när jag legitimerar med mobila bankid, de kan ju om de vill scamma folk.
Synsam gör samma när man signerar deras avtal. Jag känner inte att det är någon större säkerhetsrisk när man faktiskt befinner sig på ett etablerat företag.

Fast hur är fysiska ID-kort bättre? Ett ID-kort kan stjälas, tappas eller lånas medan Bank-ID kräver tillgång till mobilen och mobilens pinkod och appens kod.
De som scammats via telefon har ju haft telefonen själva och bara signerat med mobilt bankid. Precis som jag gjort på Webbhallen. I offentliga miljöer kan även obehöriga se när man knappar in bankid-koden. Jag kollar alltid efter övervakningskameror också, om jag måste använda bankid utanför hemmet.
På mitt fysiska id-kort är det jag som är på bilden, så t.ex. Kalle, 23 år, och de flesta andra, kan inte använda det.
Hämtar man ut en betald vara måste man förutom foto-id även ha ett ordernr eller annat nr.

Fast hur är fysiska ID-kort bättre? Ett ID-kort kan stjälas, tappas eller lånas medan Bank-ID kräver tillgång till mobilen och mobilens pinkod och appens kod.
Plus det enkla faktumet att de flesta av oss ser ut som nån helt annan på fotot.

I min ungdom kände jag tre bröder. I tur och ordning lånade de äldsta brorsans leg för att gå på syastemet, komma in på uteställen etc. De såg skapligt lika ut.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 492
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka