Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Just nu är jag väldigt glad att det är sambon som dragit i nya element med hyresvärden för när jag kom hem en snabbis innan dags att hämta på förskolan så byter de visserligen elementen. Men i grannlägenheten...

Mvh bumpo är arg och såg fram emot vettig innertemperatur ju

Stör mig på att jag får näst intill panik då någon är missnöjd med mig.
Nu var det ju inte mitt fel att det blev fel på jobbet i går, men det är jag som får skäll, och då går jag på riktigt och tänker att det kanske varit bättre om jag inte fanns, osv. Jag vet att jag överreagerar och det inte är rationellt och att 99% av kunderna är nöjda. Jag vill ju inte reagera så här, och inser att det är oproportionerligt att gå hem under lunchen för att gråta, men men..

Stör mig på att jag får näst intill panik då någon är missnöjd med mig.
Nu var det ju inte mitt fel att det blev fel på jobbet i går, men det är jag som får skäll, och då går jag på riktigt och tänker att det kanske varit bättre om jag inte fanns, osv. Jag vet att jag överreagerar och det inte är rationellt och att 99% av kunderna är nöjda. Jag vill ju inte reagera så här, och inser att det är oproportionerligt att gå hem under lunchen för att gråta, men men..
Har din arbetsplats någon upphandlad företagshälsovård? När jag har mått dåligt av olika skäl men där det påverkat jobbet/påverkats av jobbet, så har jag tagit chansen att få samtalsstöd där. Kanske värt att kolla upp även för din del?

Kram om du vill ha ❤️

Har din arbetsplats någon upphandlad företagshälsovård? När jag har mått dåligt av olika skäl men där det påverkat jobbet/påverkats av jobbet, så har jag tagit chansen att få samtalsstöd där. Kanske värt att kolla upp även för din del?

Kram om du vill ha ❤️
Tack, ja det finns, och faktiskt också möjlighet till psykologsamtal. Jag känner mig ändå mest fånig över att reagera så här, världen håller faktiskt inte på att gå under, och chefen har tagit över ansvaret för att kommunicera med den här kunden.

Tack, ja det finns, och faktiskt också möjlighet till psykologsamtal. Jag känner mig ändå mest fånig över att reagera så här, världen håller faktiskt inte på att gå under, och chefen har tagit över ansvaret för att kommunicera med den här kunden.
Jag tycker absolut inte du ska känna dig fånig. Den typen av reaktion är (i alla fall för mig personligen) ett tydligt tecken på att något är på tok mer generellt. Tycker absolut du ska överväga samtal för att reda lite i det :)

På de triangelmärkta fordon som svängde ut framför mig när jag kom på huvudled och de har lämna företräde. Om de av någon märklig anledning trodde att högerregeln gällde där så var det ändå fel, för jag kom från höger. När jag stannade för fordon nummer ett som körde ut framför mig, så passade nummer två också på att köra. Helt sanslöst.... :meh:

De som åtgärdar felanmälningar i stans trafik och parker.
För några v sen felanmälde jag krossat glas på en trottoar. De har tagit bort hälften (!) så fick felanmäla igen. Hur svårt kan det vara att se sig omkring några meter?!

Stör mig på att jag råkade störa till mina lurar när jag skulle kliva ut bilen, så kontakten blev sned och nu funkar de inte.
Står mig vidare på att iPhones lurar numera är av helt vansinnigt kass kvalité och går sönder för minsta lilla. 😩

Och till sist stör jag mig på att jag nu måste köpa nya. Eftersom jag är helt beroende av dem och bara har ett par kvar nu. 😩

Stör mig på att jag råkade störa till mina lurar när jag skulle kliva ut bilen, så kontakten blev sned och nu funkar de inte.
Står mig vidare på att iPhones lurar numera är av helt vansinnigt kass kvalité och går sönder för minsta lilla. 😩

Och till sist stör jag mig på att jag nu måste köpa nya. Eftersom jag är helt beroende av dem och bara har ett par kvar nu. 😩
Köp annat märke på lurarna då? Jag har JBL, tror jag, inte trådlösa så har en adapter till Lightning-uttaget.

Idioter till grannar. :banghead:

Någon har lagt den här lappen i min brevlåda.

RVtJMut.jpeg

Men den är alltså fejk. Hörde av mig till min fastighetsskötare och han blev nästan full i skratt då jag bott här i fyra år utan minsta klagomål på hundarna.

Vem lägger ner den energin? Gör en fejkad logga och allt. Har ingen aning om vem det kan vara heller vilket stör mig ännu mer. 😒

Just nu är jag arg på personen som jobbade på "mitt" DHL-ombud idag.
Jag hade bokat fryst hundmat via extra dyr frakt för att det ska hinna fram samma dag och därmed inte hinna tina.
Idag trodde jag att lastbilen kört i diket eller nåt, men 30 min innan ombudet stänger, fick jag ett sms om paket.
Jag kastade mig iväg och hann in där 10 min före stängning.
Andfådd sa jag att det var tur att jag hann nu när leveransen var så sen, för det är frysvaror och de hade jag fått kasta om de legat kvar tills imorgon.
"Jaha. Nä, paketet kom mellan 11 och 12. Ibland tar det lite tid innan vi matar in dem i systemet."
Lite? 6-7 timmar? Med frysta grejer? Som är märkta med att de är frysta?
Jag slår vad om att hon väntade med mitt paket till sist för att det var tungt och där med jobbigt att hantera. Men... Det hade ju varit bra om de kollade vad det är ifall något behöver hämtas direkt när kunden betalat för extra snabb frakt. Morr. Saker har gått fel hela dagen, så det här var pricken över i.
Men jag får väl vara tacksam att jag hann hämta det och slapp kasta 12 kg hundmat värd hyfsat många slantar. :mad:

Jag tror min mamma har blivit lurad och kanske id kapad
Hon hade fått ett SMS från Klarna
” Hej ditt nya kort är nu skapat Om det här inte är du ring det här numret”
Och hon hade ringt upp och blivit kopplad till bankens spärrservice och sen fått använda sitt mobila bank id flera gånger :banghead:
Personen sa att han pratade både med polisen och försäkringsbolaget medan hon väntade och frågade dessutom om hon hade några värdesaker hemma O_o
Vilket hon tack och lov inte har
Vad fan gör jag nu
Mamma tror inte hon har blivit lurad alla pengarna är ju kvar på kontot och han sa ju att han jobbade på banken och att han gjort en polisanmälan :banghead:

Och hon hade ringt upp och blivit kopplad till bankens spärrservice och sen fått använda sitt mobila bank id flera gånger :banghead:
Personen sa att han pratade både med polisen och försäkringsbolaget medan hon väntade och frågade dessutom om hon hade några värdesaker hemma O_o
Vad fan gör jag nu
Mamma tror inte hon har blivit lurad alla pengarna är ju kvar på kontot och han sa ju att han jobbade på banken och att han gjort en polisanmälan :banghead:
Bara för att pengarna är kvar så betyder inte det att hon ej är lurad. Dom kan ha tagit lån mm i hennes namn om dom fått tillgång till bank id. Jag skulle ringt polisen direkt.

Vad fan gör jag nu
Jag hade ringt Klarna direkt via nr till kundtjänst och inte via länk samt kontaktat polis och bank själv, aldrig använda mitt bank-ID på uppmaning av någon annan. Vad har Klarna med ev värdesaker i hemmet att göra? Låter skumt. :cautious:

Bara för att pengarna är kvar så betyder inte det att hon ej är lurad. Dom kan ha tagit lån mm i hennes namn om dom fått tillgång till bank id. Jag skulle ringt polisen direkt.
Jag hade ringt Klarna direkt via nr till kundtjänst och inte via länk samt kontaktat polis och bank själv, aldrig använda mitt bank-ID på uppmaning av någon annan. Vad har Klarna med ev värdesaker i hemmet att göra? Låter skumt. :cautious:
Jo jag vet det :(
Flera timmar sedan det hände jag fick veta det nu
Gick inte att spärra personnumret via uc.se just nu endast under kontorstid?
Kan man ringa polisen nu om detta
Kan jag ringa polisen

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 674
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 491
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka