Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Leverantörer som inte bryr sig ett skit.
Vi skickade klart och tydligt instruktioner, per mail; det ska stå "Tuvstarr Tuvstarrsson".

Och kommer då inte varan, och likt fan står det "Thuvstar Tyvstarrson". Kan folk varken läsa eller skriva längre?

Och kunden är givetvis arg som fan.

Är jättetrött efter nattskiftet men kan inte sova, vilket gör att hela kroppen värker och i synnerhet foten. Eftersom jag måste åka och handla och ska ställa om till dagtid ville jag inte ta någon sömntablett och inte heller Tradolan. Sovrummet är för ljust, men har varken gardinstång så jag kan hänga upp mörkläggningsgardiner eller en trappstege så att jag når att hänga upp något, om jag ens borde klättra runt med min fot. :mad:
Melatonin?

Men är inte hen en fallriskpatient med svårighet att ens ta sig ur sängen? Vårdbehovet är ju jättestort, så stort att det kanske egentligen inte är lämpligt att ens vara hemma.
Brukar vara svårt att få plats på hospice samt att alla ju inte vill läggas in.

Palliativa vården hemma brukar ju dock göras tillsammans med hemtjänsten, åtminstone här nere, så tänker att det kanske främst den som behöver utökas om hen är ensam mycket.
Beror ju på hur lång tid tar tar för dem om hen larmar med, samt att palliativa brukar komma ut snabbt vid behov med.

Jag har arbetat rätt mycket mot ASIH här nere, samt att pappa vårdades hemma innan han gick bort och den dagliga vården sköttes inte av palliativa - de skötte medicinering och liknande. Hemtjänst kom kanske 6 gånger om dagen för att vårda/göra omvårdnad till pappa. Vet inte hur mycket mer man tänker att de ska göra?

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 695
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 669
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 486
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka