Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Det är självklart för vissa.
För mig är tex tandvård friskvård och det ingår inte. Finns ingen logik.

Och jag anser nog att tandvården snarare hör hemma under övrig sjukvård (vilket också vore mer fördelaktigt för fler, än att lägga det under friskvårdsbidragets paraply. Långt ifrån alla har friskvårdsbidrag och tandvård är ett såpass grundläggande behov, imo.).

Men, det blir kanske lite väl mycket av ett sidospår här. Sorry! Inte min mening att dra igång en diskussion kring det.

Det är självklart för vissa.
För mig är tex tandvård friskvård och det ingår inte. Finns ingen logik.
Jo, det kunde man väl önska. Men tandvård räknas väl som sjukvård/hälsovård och ingår därför inte? Jag tycker ändå att det är MYCKET som faktiskt ingår. Jag brukar använda en del av mitt på yogobe, till exempel, för jag gillar deras mindfulness/avslappningsövningar. Förut om åren har jag gått på yoga. Synd att du inte kan hitta något som funkar för dig!

Nu är detta min störning och det kommer det fortsätta att vara.
Det finns inget jag kan använda det till.
Jag stör mig även på de som köper gymkort och använder det i januari och sen tröttnar.

Men varför i hela friden stör du dig på det?! Det är ju upp till var och en hur de gör och inget som angår någon annan.

Det är väl snarast tråkigt att de inte utnyttjar kortet eftersom de med stor sannolikhet hade mått bättre av att träna.

Vi har 1500 per år som kan användas till att sluta röka och liknade, jag har under alla år på jobbet aldrig använt det. Jag kan störa mig på att vi har öronmärkta pengar på det sättet jag har aldrig rökt och tänkte inte börja 😉

Men varför i hela friden stör du dig på det?! Det är ju upp till var och en hur de gör och inget som angår någon annan.

Det är väl snarast tråkigt att de inte utnyttjar kortet eftersom de med stor sannolikhet hade mått bättre av att träna.
För att jag tycker att man får pengar till friskvård så ska de inte kastas bort.

Jag brukar ju inte hänga i denna tråden,...men just nu så stör jag mig omåttligt mkt på att jag inte är/kommer bli en vinterbadare. Hela kroppen stänger ner pga kallt vatten .... men ideen är så mysig! Mörkret, kylan i luften, gärna lite tända ljus, bastu...ni hör ju , stämningen är ju verkligen så otroligt mysigt. Varför kan jag inte bara vilja kasta mig handlöst ut i nollgradigt vatten....😭🙈

Jag brukar ju inte hänga i denna tråden,...men just nu så stör jag mig omåttligt mkt på att jag inte är/kommer bli en vinterbadare. Hela kroppen stänger ner pga kallt vatten .... men ideen är så mysig! Mörkret, kylan i luften, gärna lite tända ljus, bastu...ni hör ju , stämningen är ju verkligen så otroligt mysigt. Varför kan jag inte bara vilja kasta mig handlöst ut i nollgradigt vatten....😭🙈
För att du inte är masochist? 🥶

För att jag tycker att man får pengar till friskvård så ska de inte kastas bort.

Fast det är ett väldigt hårt sätt att se på sina medmänniskor (samt att det är faktiskt något mellan AG och den anställde). Det finns många skäl till att de inte utnyttjar kortet. Jag mår så illa att jag nästan spyr av att besöka ett gym, pga skit från grundskolan som sitter så hårt. Jag har gymmat i omgångar men det är inget jag mår mentalt bra av så jag löser träningen på annat sätt.

Det skadar inte att ha lite respekt och förståelse för folk som ändå försöker även om de inte fullföljer.

Behövs inga ord. Bilden talar för sig själv

IMG_9568.webp

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 481
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka