Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag förstår, men samtidigt. Var ska man dra gränsen? Att ingen utrustning är berättigad bidrag tycker jag är bra. Då kan man varken köpa golfklubbor eller löparskor för pengen, lika för alla.
Jag tror det hade blivit för diffust om utrustning var ok. Men det är vad jag tror.
Jag tycker att all utrustning som uppmuntrar rörelse skulle vara ok.
För mig skulle ju friskvårdstimmar vara mer värd då det brinner inne 2000:- varje år.

Behöver boka tid hos tandläkare och optiker men orkar inte. Kan inte reda ut vad jag ska boka först, och när, de får inte vara för tätt inpå varandra eller andra tider. Plus att jag behöver välja bågar, får nog göra det först för det kommer ta lång tid. Är hopplös på att fatta beslut och glasögon är ju nåt som man inte köper så ofta och har bara ett par så om de blir ”fel” så har jag inga andra att byta till.

Fast "uppmuntrar rörelse" är väldigt diffust. Hur mycket rörelse? Hurdan rörelse?
Att ditt bidrag brinner inne är ju trist, men det är ju upp till dig att nyttja det till sånt Skatteverket har beslutat är ok.
Nu är detta min störning och det kommer det fortsätta att vara.
Det finns inget jag kan använda det till.
Jag stör mig även på de som köper gymkort och använder det i januari och sen tröttnar.

Jag stör mig även på de som köper gymkort och använder det i januari och sen tröttnar.
Javisst, du får gärna störa dig. Men jag menar att det är lite mer invecklat än så.
Var ska man dra gränsen? Att jag behöver bilen för att ta mig till stallet, och därför ska kunna lägga friskvårdsbidraget på bensin?

Kan du inte gå på massage tex? Borde ju vara skönt att få när man löptränar mycket?

Har ni det via Benify så kolla igenom alternativen, det fanns en del löprelaterade saker att välja på har jag för mig.

För mig är massage absolut friskvård då jag är väldigt stel över skuldror och nacke. Massören lossar på det en gång i månaden och jag mår mycket bättre.
Det diskuterades en gång vet jag vad friskvård är. För någon skulle det kunna vara att slippa tandvärk tex.
För mig är det att jogga ute. Nu är det inte bara för att jag gör det som jag har varit frisk för det är ju så många andra omständigheter men för mig är löpningen det enda jag är intresserad av att utöva och JAG tycker att det är fel att löparskor inte ingår.

Det diskuterades en gång vet jag vad friskvård är. För någon skulle det kunna vara att slippa tandvärk tex.
För mig är det att jogga ute. Nu är det inte bara för att jag gör det som jag har varit frisk för det är ju så många andra omständigheter men för mig är löpningen det enda jag är intresserad av att utöva och JAG tycker att det är fel att löparskor inte ingår.
För min del får du gärna köpa löparskor men det är tyvärr inte mitt beslut.
Jag svarade bara på din undran hur massage kunde räknas som friskvård.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 481
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka