I know….Irriterad över att min tenta inte skriver sig själv....
I mitt fall en vanlig skrivuppgift.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I know….Irriterad över att min tenta inte skriver sig själv....
Jag har tenta i rapportform, vill bara kräkas på skiten just nu men fattar ju också att det är ohållbart att hålla på och skjuta upp det helaI know….
I mitt fall en vanlig skrivuppgift.
Stör mig på så kallade fans/supporters som inte kan hålla sig sakliga utan är fula mot enskilda sportutövare.
Besviken kan man vara. Arg också. Men taskiga kommentarer och i värre fall hat och hot är helt oacceptabelt.
Vidrigt beteende.Fy fan för män som trycker sig nära kvinnor i offentliga lokaler!
Vid uppnådda 57 års ålder utan att ha behövt uppleva det trodde jag att det var riskfritt sedan länge. Jag hade fel. Var på en spelning nu i kväll (Stefan Sundström på Debaser) och en bit in i den känner jag att någon ställer sig väldigt nära bakom mig. Jag tar automatiskt ett steg framåt, och då följer han efter, jag står sen kvar och då står han nästan på mig. Flyttade mig några gånger som man gör när publikhavet rör sig, och han följde efter. Säger till slut något om det till min kompis som bekräftar att hon också ser att han följer efter mig. Till slut går jag framåt flera meter och då försvinner han.
Lyssnade på de två första böckerna i en serie som jag väldigt oväntat fastnade väldigt hårt för. Lååånga böcker, så har spenderat nästan 30 h på att lyssna på dem. Behöver den tredje boken nuuuuuu, men det finns inte ens en officiell titel på den ännu.
Nu är jag i ett djupt efter-bra-bok-hål som jag inte kan kravla mig ur. Ingen annan bok lockar.![]()
Dark Rise av C. S. Pacat. Satte igång den för att jag tänkte att det skulle vara lite lättsmält YA i början av året... men jag gillade den så mycket! Uppläsaren är grym också, har lyssnat en del på hans inläsningar förut.Vad för böcker?
Det var riktigt bra, tycker att han är bäst med ett ordentligt band! Har sett honom ända sedan Läppstars och Fuck Off, så det har nog formar hur jag tycker att han bäst kommer till sin rätt. Visor och ballader kan bli lite för tråkigt.Vidrigt beteende.
OT: Var konserten bra? Jag började lyssna på Stefan S och Apache i mina tonår men kunde inte gå på denna konsert.
Jag älskar när jag hittar böcker på runt trettio timmar per styck! Är de mindre än tio laddar jag inte hem dem om de inte ingår i medlemsskapet (eller om det är något alldeles, alldeles extra!). Det betalar jag inte för.Inser att jag fått en ny bild på vad en lång bok är numera. Den jag lyssnar just nu är över 60h. Dom kortare är typ 40 h, och det är fem stycken jag lyssnat på.![]()
![]()
Kan fortsätta på detta och lägga till alla jäkla småhundar och deras inkompetenta ägare. Hade det varit stora hundar hade det varit ärende för LS. Grannens doberman blev igår biten av en liten blandras där ägaren skyllde på att hon blev rädd. Idioter.Dagens störning är kamphundar och deras fullkomligt tappade ägare![]()
Men du vet väl att det inte finns något som heter kamphundar. Och det är inte hundarnas fel. Och inte ägarnas heller, de flesta är oerhört kunniga och engagerade hundägare. Och ansvarsfulla. Och de är förresten en heterogen grupp, som alla hundägare. Och så vidare.Dagens störning är kamphundar och deras fullkomligt tappade ägare![]()
Bor vi i samma by?På temat hund. Min egna granne hade två hundar, som hen släpper ut i trädgården och skriker på. Hen skriker så det hörs in till oss på andra sidan vägen..
De är aldrig ute och går med dem, såvida de inte är ute på nätterna.
Nu har de skaffat en till..
Eller finns det flera ärkepuckon?Bor vi i samma by?
Tyvärr är det nog så.Eller finns det flera ärkepuckon?