Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surt. :sorry:

Är det en :turd:-brunn eller mer bildligt talat en skitbrunn?
+ @bettysmatte

Tänkte inte på att det kunde tolkas som 💩 😅
Det hade ju faktiskt varit vidrigt på riktigt.

Detta är en dagvattenbrunn som beter sig som skit och svämmar över upp i källaren. Så det är hyfsat rent vatten ändå. Har konstant en dränkbar pump som står och pumpar upp överskottsvattnet i trädgården men någon gång inatt har pumpen lagt av med jordfel som följd. Så nu har jag el i huset igen men måste lösa pumpen och översvämningen 😫

+ @bettysmatte

Tänkte inte på att det kunde tolkas som 💩 😅
Det hade ju faktiskt varit vidrigt på riktigt.

Detta är en dagvattenbrunn som beter sig som skit och svämmar över upp i källaren. Så det är hyfsat rent vatten ändå. Har konstant en dränkbar pump som står och pumpar upp överskottsvattnet i trädgården men någon gång inatt har pumpen lagt av med jordfel som följd. Så nu har jag el i huset igen men måste lösa pumpen och översvämningen 😫
Har bytt pumpen men inget vatten kommer upp, antar att det sitter en ispropp i röret 😫 Hjälper ju inte heller att exet tillslut tagit med en del av sina verktyg från verkstaden utan att säga något och det då fanns inte någon passande rörtång kvar. Det är lätt att köpa verktyg till hushållet när man fick ett clean break på bodelningen och därför enkelt kunde se vad jag hade och inte. Eller inte 🙃

Om någon vill köpa ett hus billigt så har jag ett jag vill bli av med.

Är jättetrött efter nattskiftet men kan inte sova, vilket gör att hela kroppen värker och i synnerhet foten. Eftersom jag måste åka och handla och ska ställa om till dagtid ville jag inte ta någon sömntablett och inte heller Tradolan. Sovrummet är för ljust, men har varken gardinstång så jag kan hänga upp mörkläggningsgardiner eller en trappstege så att jag når att hänga upp något, om jag ens borde klättra runt med min fot. :mad:

Är jättetrött efter nattskiftet men kan inte sova, vilket gör att hela kroppen värker och i synnerhet foten. Eftersom jag måste åka och handla och ska ställa om till dagtid ville jag inte ta någon sömntablett och inte heller Tradolan. Sovrummet är för ljust, men har varken gardinstång så jag kan hänga upp mörkläggningsgardiner eller en trappstege så att jag når att hänga upp något, om jag ens borde klättra runt med min fot. :mad:
Sovmask? Sådär åtminstone tills du kan få fixat en gardinsstång?

Det var diskussionen om vad som är friskvård. Det som är friskvård är stress för ngn annan.
Men jag diskuterar inte vidare.
MIN störning är och förblir är att inte löparskor ingår.
Jag gissar att det också mycket beror på att det är omöjligt att binda utrustning till person på ett tillräckligt säkert sätt.
Det är en viktig parameter för att få göra avdraget. Och att det ska användas till friskvård i sin helhet det år som avdraget görs; vilket inte heller funkar för utrustning.

-Hej VC-doktorn, min trumhinna har spruckit efter öroninflammation. Det hände för ett par dagar sedan men jag upplever ingen förbättring och tänker dessutom att jag är rätt infektionskänslig där just nu...
-Hmm... [tittar i örat] ... jag kan inte se något, du får gå hem och spola ordentligt med Revaxör.
-Men trumhinnan har ju spruckit, det kan ju vara öppet in till mellanörat?
-Gå hem och spola.

(Örat är inte spolat och anmälan övervägs.)

Bristen på administrativa rutiner och allmän rörighet.
- störningen från häromdagen, rapportskrivande som är helt ologiskt i upplägg, och personen som ska guida oss kan liksom inte formulera ett enkelt mail som säger "såhär går ni tillväga" utan det kommer mail på mail med info om ett avsnitt i taget, och nya mail som dementerar det som sades i föregående, fel datum i instruktionerna osv.
- person med stödfunktion som inte kan dela dokument utan man länkar till dokumentet i sin egen plattform vilket gör att vi andra 30 som ska läsa dokumentet inte kan öppna det utan måste begära åtkomst, vilket vi inte fått eftersom personen som sitter på dokumentet inte har förstått att vi inte kan öppna. Lång mailtråd om detta, men nu har vi rett ut att man kan inte länka till dokument på det sättet utan det måste bifogas som en fil/bilaga.
- den centrala administrationen byter mailadresser, men istället för att det kommer ett mail från "centralt" (eller info på intranätet) om att nu kommer medarbetarna på avdelning X byta maildomän till XXXXX så skickar medarbetarna nu var och en ut till oss "Hej, nu har jag bytt mailadress till....".

- person med stödfunktion som inte kan dela dokument utan man länkar till dokumentet i sin egen plattform vilket gör att vi andra 30 som ska läsa dokumentet inte kan öppna det utan måste begära åtkomst, vilket vi inte fått eftersom personen som sitter på dokumentet inte har förstått att vi inte kan öppna. Lång mailtråd om detta, men nu har vi rett ut att man kan inte länka till dokument på det sättet utan det måste bifogas som en fil/bilaga.
Eller klassikern som en av mina före detta chefer ofta höll på med: inte förstod att vi andra inte kunde se hennes justeringar i bifogade dokument...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
68 69 70
Svar
1 397
· Visningar
63 615
Senast: Mirre
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 174
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008