Att umgås som par

Jamtland

Trådstartare
Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en tatueringsstudio och givetvis så hamnar alla i relationer och lever lyckliga i alla sina dagar. Det bildas flera par inom kompisgänget och för de som skaffar partners "utifrån" så passar de nya personerna självklart in i gänget och alla umgås med alla och bor i typ samma kvarter.

Jag förstår ju att romanserier och teveserier som tex "Vänner" är ren fiction, men någon sanning lär det ju finnas i upplägget?

Och jag blir lite avundsjuk... För av de kvinnliga vänner jag har så har bara en enda en vettig karl som jag kan tänka mig umgås med. Inte heller min sambo står ut några längre stunder med de puckon som dessa (i mina ögon rätt intelligenta) kvinnor valt att leva med... Och även om jag ofta träffar dessa kvinnor utan respektive skulle jag vilja ha mer träffar där min sambo också har något utbyte av sällskapet, han är ju liksom min bästa vän så jag vill ju att han ska vara med mig och ha roligt också.

Några kvinnor i bekantskapskretsen är permanent singel och jag märker ju att de inte uppskattar att alltid umgås med oss i "parsituationer" utan känner sig obekväma.

Jag har ett par manliga vänner som jag trivs jättebra med, men då har de istället flickvänner/fruar som jag inte orkar med... Eller så är sambon inte intresserad av att umgås med dem.

Hur funkar det för er? Har ni det här härliga kompisgängslivet som ofta visas upp som idealiskt? Eller är det en myt att man kan ha det så?

Hur funkar det för er? Har ni det här härliga kompisgängslivet som ofta visas upp som idealiskt? Eller är det en myt att man kan ha det så?
Nej, vi har inte ett enda par vänner vi umgås med regelbundet faktiskt. Syskon med respektive, visst. Men inte vänner.

Sedan finns det väl vissa som faller mer under bekanta som haft med sin respektive ett par gånger och det har varit trevligt. Men där faller det på att andra omständigheter som gör att man inte ses regelbundet.

För att man ska få det trevliga livet som du pratar om krävs (minst) ett stort intresse som är viktigt för allihop.
I ditt exempel tycks det ju kunna vara tatueringar.
Jag kan även tänka mig att det skulle kunna hända om alla är hängivna utövare av någon speciellt sport. Golf eller någon ridsport kanske?
Eller bilentusiaster.

Men sedan så tror jag inte heller alla klickar, utan kanske till viss del umgås för sin partners skull?
Det eftersom det är helt okej att ha sin respektives bästa vän med partner där och det gör partnern glad?

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 531
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 646
Senast: Whoever
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 844
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 090
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II
  • Valp 2025