Jag tänker att han har två alternativ antingen accepterar han utan knot att du skriver upp de pengar han lånar av dig eller så slutar han låna pengar av dig. Hur du gör när du lånar ut pengar till honom kan han inte lägga sig i, han ska vara glad att du lånar ut pengar till honom.Han betalar alltid tillbaka, men de blir sura miner och får höra att jag skriver upp allt. Sen sa han också att jag inte behövde betala bensinen upp men han ville bara jag skulle veta att de kostade 5000, vilket jag trycker är helt orimligt för 150 mil totalt. Men jag bidrog endå med 1500 kr för resan, iomed jag betalade hans skidkläder jag inte fick tillbaka så jag sa de kan va för bensinen då så vi kunde släppa de. Så ja detta är något vi måste lära oss att prata om och han är väldigt känslig att bli kallad snål, men ibland har de bara kommit ur mig. Då jag haft tidigare killar som alltid slänger upp kortet och ska betala för allt. Vilket inte är fallet här. Jag delar gärna allt 50/50 förväntar mig inte att killen ska betala allt. Men vill inte heller att jag ska stå för 70 %. Så ja vi måste hitta en balans där. .
I en vanlig relation lånar man inte pengar av varandra hit och dit, det kan hända någon gång att någon lånar pengar men konsekvent varje månad NEJ! Det är helt orimligt, det betyder att den ena parten inte klarar av att bära sina kostnader och i ditt fall dessutom blir sur på dig för att du håller reda på hur mycket han lånar.
Den här snubben ska inte vara i en relation just nu, han klarar ju inte det och sedan skuldbelägger han dig för det, det är inte ok. Flytta tillbaka till din egen lägenhet och sluta låna ut pengar till honom, NU!