Lämna toxiskt förhållande, hur?

Jag skulle nog personligen byta lås, installera larm, resa bort till okänd ort, anmäla till folkbokföringen och skicka in skilsmässopapper.
I den ordningen.
Och så vänta och se vad som händer.
Det känns dumt att vara tillgänglig för trakasserier om det triggar igång något sådant.

Kanske några extra övervakningskameror också.

Jag skulle nog personligen byta lås, installera larm, resa bort till okänd ort, anmäla till folkbokföringen och skicka in skilsmässopapper.
I den ordningen.
Och så vänta och se vad som händer.
Det känns dumt att vara tillgänglig för trakasserier om det triggar igång något sådant.

Kanske några extra övervakningskameror också.
Ett sånt agerande kan också möjligtvis starta ett krig där det kanske aldrig behövde ha uppstått något... I mitt uppbrott gjorde jag allt jag kunde för att inte ge bränsle åt hans ilska, även om han försökte provocera fram en reaktion hos mig. Tvärtom försökte jag hela tiden bete mig så sjysst och mjukt som möjligt, så att han inte hade något att hugga på. I mitt fall så klarade jag mig igenom uppbrottet utan att han gick helt överstyr - kanske pga min strategi. Men det är ju omöjligt att säga vad som funkar i nån annan situation. Kanske är det bättre att sätta hårt mot hårt i något fall, medans det i annat fall är bättre att agera försiktigt. Hur ska man kunna veta exakt vad som triggar en viss person värst?....

Ett sånt agerande kan också möjligtvis starta ett krig där det kanske aldrig behövde ha uppstått något... I mitt uppbrott gjorde jag allt jag kunde för att inte ge bränsle åt hans ilska, även om han försökte provocera fram en reaktion hos mig. Tvärtom försökte jag hela tiden bete mig så sjysst och mjukt som möjligt, så att han inte hade något att hugga på. I mitt fall så klarade jag mig igenom uppbrottet utan att han gick helt överstyr - kanske pga min strategi. Men det är ju omöjligt att säga vad som funkar i nån annan situation. Kanske är det bättre att sätta hårt mot hårt i något fall, medans det i annat fall är bättre att agera försiktigt. Hur ska man kunna veta exakt vad som triggar en viss person värst?....
Man kan ju aldrig veta.
Men att hålla sig undan ger i vilket fall som helst ett visst skydd.

Ibland så kan man behöva vara mycket tydlig med vad man menar.
Så att det inte finns några tvivel om att det är över.

Liknande trådar

Relationer Skaffade nytt nick även om jag inte skriver så mycket i vanliga fall. Jag lever sedan några år tillbaka i mitt första förhållande, jag...
2
Svar
36
· Visningar
3 353
Senast: Voeux
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 750
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 040
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 503
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Namnförslag till gråhunds hane?