Dels att jag hamnat i sitsen jag är i, att jag inte lämnat tidigare fast de egentligen fanns varningsklockor. För att jag inte sätter värde på mig själv och lämnar nu i dagsläget. Troligtvis tar jag på mig ansvar för att relationen är och har varit som den är, om jag gjort si eller så kanske de varit annorlunda.
Mest tror jag ärligt att jag är rädd att ångra mig, hur konstigt de än låter. Att jag ska tänka om nått är att jag borde gjort på massa andra sätt, även om mitt sunda jag säger att de jag möjligen kommer ångra är att jag inte gick tidigare.
Just stunden jag skulle säga att jag skulle berätta för honom att jag vill lämna kan jag vara lite orolig för om han ska bli arg eller inte. Men jag försökt lämna gånger förut och då har han blivit ledsen bara och ångrat allt han gjort. Jag har dock aldrig stått på mig helt, så de har alltid börjat om på nytt. Jag är inte orolig att han inte skulle respektera och lämna mig i fred efter ett avslut, han är fullt införstådd i varför och hur jag känner, vi har pratat om de många gånger.