Få bort kisslukt?

Nota

Trådstartare
Valpen har kissat en rejäl pöl på min fina lilla sovrumsmatta :(
En ryamatta :(

Körde den i tvättmaskinen precis och nu luktar den ännu mer kiss än innan :(

Vad gör man? Är det bara slänga?

Ingen panik än.
Tvätt i maskin gör det ofta värre, lukten verkar spridas ut då.
Tips jag fått är att försöka få upp så möjligt först med trasa / papper och sen har jag hört folk som har använt potatismjöl eller vinäger.
Det finns också medel på djuraffären som tar bort lukten så hunden/katten inte vill fortsätta att gå på mattan.

Jag har bara provat för katt och inte hund så kan inte rekommendera något.

Ingen panik än.
Tvätt i maskin gör det ofta värre, lukten verkar spridas ut då.
Tips jag fått är att försöka få upp så möjligt först med trasa / papper och sen har jag hört folk som har använt potatismjöl eller vinäger.
Det finns också medel på djuraffären som tar bort lukten så hunden/katten inte vill fortsätta att gå på mattan.
Ja hela mattan stinker nu :(

Valpen har inte kissat inne på länge men tydligen blev det som det blev idag , kanske pga att vi har fått snö idag 🙈

Jag skulle kopa "special medel" for att ta bort hund urin som har enzymer som bryter ner lukten istallet for att lagga en annan doft over.
Jag har alltid en flaska med en "Pet odor cleaner" hemma och sprayar mattor dar de ofta ligger, torkar av sig:cautious:, eller har krakts och nu nar jag har valp har jag ocksa en som har enzymer for hund urin.

Din matta skulle jag sedan lagga i en stor bunke eller badkaret och blanda vatten och medel och lata den ligga nagot dygn innan jag skoljer av den och torkar den.

Liknande trådar

Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: animalasia
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
276
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Blyger
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka