Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte igår att Håkan Nessers Levande och döda i Winsford blivit film. Såg att den visades idag men då hade jag inte tid så jag skulle titta efter nästa visning. Verkar inte som att det är några fler visningar i Stockholm :( Den hade premiär på lucia så det var inte lång tid som den gick.

Upptäckte igår att Håkan Nessers Levande och döda i Winsford blivit film. Såg att den visades idag men då hade jag inte tid så jag skulle titta efter nästa visning. Verkar inte som att det är några fler visningar i Stockholm :( Den hade premiär på lucia så det var inte lång tid som den gick.

Numera går ju filmer upp mycket kort tid på bio eftersom de börjar streamas så fort. Kolla om någon av streamingtjänsterna ska visa den. Flera har ju en första månaden gratis erbjudande som du kan utnyttja.

Det går inte att dela eller exportera sin "kalender" hos Göteborgs filmfestival, så om man ska försöka bestämma något med andra måste man skriva ner film för film manuellt med alla olika datum den går att se.

Helt idiotiskt, med tanke på att många ser fler än tio filmer, de flesta filmer visas vid 3-4 tillfällen, och det kanske är en handfull olika personer man vill tajma sig med. :down:

Var till veterinären med varulven idag för hans spruta. Tror på 17 att fåntratt smet igen när jag skulle ta ut varulven ur bilen, i centrala stan! :rage: Samtidigt förstår jag honom även om jag blir extra stressad när det är en massa trafik och han kom snabbt tillrätta. Det blir inte mycket promenader nu när jag har foten i paket, skit för oss alla tre. :(

Skalade potatis. Ovanligt. Äter med skal på i vanliga fall men var sugen.
Kokte potatis. Gick bra. Till en början.
Brände potatis.
Börjar om. Dock med skal på....

I december tackade jag nej till att hoppa in och jobba mer på mitt gamla jobb pga av att jag blev stressad och sov dåligt mm. En kvarvara från min tidigare anställning.
Idag fick jag meddelande om jag kunde jobba ett kommande datum...

Vet inte om jag var otydlig när jag sa att jag inte kunde(/ville) jobba mer för dom. Att det inte bara var något tillfälligt?

Spec som meddelandet jag fick började med att fråga hur jag mår och om jag vilat upp mig över jul? :confused:

Mina bästa träningstights/slapparbyxor gick sönder och jag ville ha nya i samma modell fast utan mönster. Det fanns inte men de satt så bra så jag testade att beställa en annan modell. Tyvärr fanns det bara seamless i helsvarta. Är så missnöjd. All kattpäls/diverse ludd fastnar och de är dessutom så genomskinliga att det syns att jag har svarta trosor på mig.

Stör mig på att jag beställt min nya medicin Topiramat tillsammans med lite annat från Apotea och klickade i hemleverans. I appen ('Mina paket') står det 'Utlämningsställe' men om jag följer SMS-länken står det 'Hemleverans'. Hoppas verkligen det kommer hem så jag slipper be om hjälp med att hämta paketet. 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
65 66 67
Svar
1 337
· Visningar
59 820
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 161
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008