Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så man vattnar dem då? Låter de stå i vatten ett tag och sen lufter ur demKunder.
Jag har inga problem med att svara på 7511 frågor. Och många frågor tycker jag är jätteintressanta och håller gärna en liten föreläsning om hur och varför.
Men om man nu frågar, då blir det rätt bakvänt om man börjar tjafsa, då man fått svaret. Jag vill inte göra så. Jag vill plantera sommarblommor nu, uppe i fjällen. Jag vill visst köpa ditt och datt som inte varit tillåtet på årtionden. Men jag har alltid gjort precis tvärtom mot vad du säger. Så varför dör mina blommor?
Jahapp, men varsågod då och fortsätt dränk dina orkidéer då, om du nu absolut vill ha krukan halvfull med vatten eftersom du alltid gjort så![]()
Kan inte folk, åtminstone de som är hyfsat bildade sluta säga situationstecken!?![]()
Vilken slags situation ser de tecken på tror du?
Man kan göra så, men av någon anledning verkar folk tro att de ska stå i vatten alltid, hela tiden, dag ut och dag in.Är det inte så man vattnar dem då? Låter de stå i vatten ett tag och sen lufter ur dem
Ja nej då har de totalt missuppfattatMan kan göra så, men av någon anledning verkar folk tro att de ska stå i vatten alltid, hela tiden, dag ut och dag in.
Förutom då de som har hört att man inte ska vattna orkidéer alls. Och undrar varför de dör.
Biolog, men jobbar i trädgårds/blomsterhandel.Ja nej då har de totalt missuppfattat
Är du florist?
Jag vattnar mina ungefär varannan månad. De blommar i stort sett alltid.Är det inte så man vattnar dem då? Låter de stå i vatten ett tag och sen lufter ur dem
Om det fortfarande är irriterat är det kanske en bra idé att kolla upp? Det har väl varit störigt en vecka eller så nu, eller är det jag som är dagavill igen?Jag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.
Oh så pass sällan!Jag vattnar mina ungefär varannan månad. De blommar i stort sett alltid.
Kontakta vården helst ögon direkt det kan finnas något litet skräp som bara syns med mikroskopJag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.
Jo det är nog någon vecka från och till, nu är det några dagar det är mycket igen, sedan verkar det dämpas och det är mindre. Visserligen lite "störigt" med tårflöde, skav och så men inte ont, och så börjar det om igen. Tänkte att det kan ju vara pga det är torrt, kom på det i kväll, men vet inte om det bara är ett öga som kan vara det och det andra normalt.Om det fortfarande är irriterat är det kanske en bra idé att kolla upp? Det har väl varit störigt en vecka eller så nu, eller är det jag som är dagavill igen?![]()
Spontant tänker jag begynnande ögoninflammation, låter precis som det känns för mig.Jag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.
Det känns så överdrivet om det är torrt bara.Kontakta vården helst ögon direkt det kan finnas något litet skräp som bara syns med mikroskop
Jag har problem med torra kliande ögon det vänstra mycket mer än det högra men det kan bero på att jag förmodligen fick betong i ögat ett litet korn som de inte hittade på vc tack och lov skickade de mig till ögon
Fast ögoninflammation kan man se, och det känns ju också. Det här känns mer som om något skaver i ögat, irriterar och stör och gör ont från och till. Det jag minns om ögoninflammation är att det känns mer inflammerat runt hela typ.Spontant tänker jag begynnande ögoninflammation, låter precis som det känns för mig.