Störiga saker vi stör oss på, del 39

Kunder.
Jag har inga problem med att svara på 7511 frågor. Och många frågor tycker jag är jätteintressanta och håller gärna en liten föreläsning om hur och varför.

Men om man nu frågar, då blir det rätt bakvänt om man börjar tjafsa, då man fått svaret. Jag vill inte göra så. Jag vill plantera sommarblommor nu, uppe i fjällen. Jag vill visst köpa ditt och datt som inte varit tillåtet på årtionden. Men jag har alltid gjort precis tvärtom mot vad du säger. Så varför dör mina blommor?

Jahapp, men varsågod då och fortsätt dränk dina orkidéer då, om du nu absolut vill ha krukan halvfull med vatten eftersom du alltid gjort så :up:

Kunder.
Jag har inga problem med att svara på 7511 frågor. Och många frågor tycker jag är jätteintressanta och håller gärna en liten föreläsning om hur och varför.

Men om man nu frågar, då blir det rätt bakvänt om man börjar tjafsa, då man fått svaret. Jag vill inte göra så. Jag vill plantera sommarblommor nu, uppe i fjällen. Jag vill visst köpa ditt och datt som inte varit tillåtet på årtionden. Men jag har alltid gjort precis tvärtom mot vad du säger. Så varför dör mina blommor?

Jahapp, men varsågod då och fortsätt dränk dina orkidéer då, om du nu absolut vill ha krukan halvfull med vatten eftersom du alltid gjort så :up:
Är det inte så man vattnar dem då? Låter de stå i vatten ett tag och sen lufter ur dem

Jag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.

Jag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.
Om det fortfarande är irriterat är det kanske en bra idé att kolla upp? Det har väl varit störigt en vecka eller så nu, eller är det jag som är dagavill igen? :)

Kontakta vården helst ögon direkt det kan finnas något litet skräp som bara syns med mikroskop
Jag har problem med torra kliande ögon det vänstra mycket mer än det högra men det kan bero på att jag förmodligen fick betong i ögat ett litet korn som de inte hittade på vc tack och lov skickade de mig till ögon

Om det fortfarande är irriterat är det kanske en bra idé att kolla upp? Det har väl varit störigt en vecka eller så nu, eller är det jag som är dagavill igen? :)
Jo det är nog någon vecka från och till, nu är det några dagar det är mycket igen, sedan verkar det dämpas och det är mindre. Visserligen lite "störigt" med tårflöde, skav och så men inte ont, och så börjar det om igen. Tänkte att det kan ju vara pga det är torrt, kom på det i kväll, men vet inte om det bara är ett öga som kan vara det och det andra normalt.

Spontant tänker jag begynnande ögoninflammation, låter precis som det känns för mig.

• Gilla
Reactions: Sel
Kontakta vården helst ögon direkt det kan finnas något litet skräp som bara syns med mikroskop
Jag har problem med torra kliande ögon det vänstra mycket mer än det högra men det kan bero på att jag förmodligen fick betong i ögat ett litet korn som de inte hittade på vc tack och lov skickade de mig till ögon
Det känns så överdrivet om det är torrt bara. :o Men om ditt vänstra är torrt så kan man väl ha ett öga tänker jag. Får väl göra ett besök på apoteket först och se, de lär fråga angående det om jag söker vc ändå så lika bra. Synd jag inte passade på i dag när jag ändå var i centrum.

Först trodde jag att jag fått et av mna hårstrån i ögat när det blåste, sedan att det kanske var ett av hundens, sedan funderade jag på allergi, det är ju pollenperiod, men inget av det känns rätt nu när det bara fortsätter och bara är ett.

Spontant tänker jag begynnande ögoninflammation, låter precis som det känns för mig.
Fast ögoninflammation kan man se, och det känns ju också. Det här känns mer som om något skaver i ögat, irriterar och stör och gör ont från och till. Det jag minns om ögoninflammation är att det känns mer inflammerat runt hela typ.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 988
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 918
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 886
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 807
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skoning
  • Köpa eller hyra?