Störiga saker vi stör oss på, del 39

Det känns så överdrivet om det är torrt bara. :o Men om ditt vänstra är torrt så kan man väl ha ett öga tänker jag. Får väl göra ett besök på apoteket först och se, de lär fråga angående det om jag söker vc ändå så lika bra. Synd jag inte passade på i dag när jag ändå var i centrum.

Först trodde jag att jag fått et av mna hårstrån i ögat när det blåste, sedan att det kanske var ett av hundens, sedan funderade jag på allergi, det är ju pollenperiod, men inget av det känns rätt nu när det bara fortsätter och bara är ett.
Ja det finns ju receptfria ögondroppar och de hjälper mig
Jag vet inte hur vanligt att ett öga är torrare jag lyckades som sagt få betong i det vet inte om det påverkar om det möjligtvis finns lite ärrbildning pga det?

Ja det finns ju receptfria ögondroppar och de hjälper mig
Jag vet inte hur vanligt att ett öga är torrare jag lyckades som sagt få betong i det vet inte om det påverkar om det möjligtvis finns lite ärrbildning pga det?
Vilken sort använder du?

Ingen aning faktiskt, jag har visserligen mycket synproblem och ögonproblem, men har lyckats slippa skador och liknande på just ögonen ås jag har inte så mycket erfarenhet av sådant. Vet att jag för en del år sedan hade torra ögon en period, då var det båda, och det gick sedan över igen.

Jag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.
Ska du försöka skölja bort skräp ur ögonen så koka en saltlösning så gör det inte ont. 1 tsk/liter vatten. Det blir samma salthalt som tårvätska.

Vilken sort använder du?

Ingen aning faktiskt, jag har visserligen mycket synproblem och ögonproblem, men har lyckats slippa skador och liknande på just ögonen ås jag har inte så mycket erfarenhet av sådant. Vet att jag för en del år sedan hade torra ögon en period, då var det båda, och det gick sedan över igen.
Använder dessa räcker oftast med en gång på kvällen ibland två
Jag sköljer också ibland med koksaltlösning som jag kokar själv det hjälper också tycker jag
IMG_0316.webp

Fast ögoninflammation kan man se, och det känns ju också. Det här känns mer som om något skaver i ögat, irriterar och stör och gör ont från och till. Det jag minns om ögoninflammation är att det känns mer inflammerat runt hela typ.
Nja, när den har brutit ut kan man se den. Men innan den har brutit ut så känns det exakt sådär för mig, och då syns inget heller. Mer än en gång har jag letat efter vad det är som skaver. Men det går rätt fort från att det börjar kännas till att det syns, max ett dygn.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
95 162
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
94 099
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
101 068
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 810
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Vinthund som gårdshund?
  • Uppdateringstråd 31