DarkInNight

Trådstartare
Vilka emojis använder ni mest?

Screenshot_20250404_141738_Gallery.webp

Obs, detta är en helt oseriös tjattertråd, alltså ingen diskussion om emojins vara eller inte vara ;)

IMG_0472.webp
Enligt min telefon så är det dessa. Men jag har helt ärligt aldrig använt den där musen :confused:
Däremot är dessa 🤘💪🤷‍♀️ mer använda än andra som telefonen påstår.
Överlag är jag kass på att använda emojis. Textar oftast utan. Men i wordfeudchatten skrivs en del när ”blandaren” är ett rövhål.

Skulle tro att 😊 är min mest använda, mest utifrån att den bäst visar att jag är vänligt sinnad till skillnad mot 🙂 som i vissa kretsar tolkas som passivt aggressiv hehe. Därefter är det nog dessa, i angiven ordning: 🫠 😅🤪🤡 🥰

Skulle tro att 😊 är min mest använda, mest utifrån att den bäst visar att jag är vänligt sinnad till skillnad mot 🙂 som i vissa kretsar tolkas som passivt aggressiv hehe. Därefter är det nog dessa, i angiven ordning: 🫠 😅🤪🤡 🥰
Det där med tolkning är lite kul. Den upp-och-ner-vända smilande gubben har jag aldrig förstått hur man ska tolka. Vad betyder den :confused: ??

Det där med tolkning är lite kul. Den upp-och-ner-vända smilande gubben har jag aldrig förstått hur man ska tolka. Vad betyder den :confused: ??
Jag tolkar och använder den i situationer som inte är roliga, om t.ex. chefen kommer in på morgonen och säger att hen behöver fil x senast kl 10, så man sliter med att sammanställa filen i tid, bara för att strax innan 10 få ett mail om att filen inte behövs. Då skulle jag kunna beklaga mig till partner/kollega/kompis med 🙃 Vet inte om jag är ensam om den tolkningen dock, ser den sällan användas faktiskt.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 439
Senast: Enya
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 901
Senast: Dyngpeter
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
266
Senast: Sasse
·
Tjatter Varför är mytomaner alltid sensationella i sina berättelser? Varför "duger" det aldrig med små lögner? eller är det bara jag som i min... 2
Svar
39
· Visningar
2 930
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka